اعضای شورای شهر تهران با ۱۳ رأی موافق کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران در دستور کار دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: در مدیریت شهری دوره پنجم اولین نشست طرح تفصیلی مربوط به منطقه ۲۲ شهرداری بود که با حضور شهردار و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران موضوع تسریع پیدا کرد و کلیات آن در سال ۹۸ به شورای عالی شهرسازی رفت و در آنجا تصویب شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: با رویکرد تعاملی با شهردار منطقه ۲۲ و دیگر ذی نفعان تلاش بر این بود طرح تفصیلی منطقه به سرانجام برسد.

سالاری ادامه داد: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران، امروز در صحن شورای شهر تهران در ۱۴ ماده و بیش از ۴۰ تبصره مطرح می‌شود و شهرداری تهران مکلف است، در مقیاس مشخص ۱/۲۰۰۰ (یک دو هزارم) آن را تهیه کند و یک نسخه آن را ممهور به شورای شهر تهران بدهد.

او بیان کرد: یکی از موارد مورد توجه در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ موضوع جمعیت‌پذیری بود، زیرا منطقه‌ای که می‌توانست صادرکننده خدمات باشد، در حال حاضر یکی از محروم‌ترین مناطق در سرانه‌های خدماتی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت برای جمعیت در منطقه ۲۲ پیش بینی شده است، اما آمارها نشان می‌دهد ۲۳۰ هزار نفر تا به امروز ساکن شده اند.

سالاری ادامه داد: شهرداری تهران به دنبال این بود بارگذاری‌ها به سمت اتوبان حکیم و خرازی سوق پیدا کند و دیگر شریان‌های معابر به شکل سرانه‌های خدماتی باقی بماند.

او بیان کرد: یکی از مشکل‌های موجود دیگر این است که تصمیماتی در منطقه گرفته شد که خارج از مصوبات بود که هنوز بسیاری از این تصمیم‌ها بلاتکلیف است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: طرح تفصیلی قدیم شهر تهران به گونه‌ای بود که کاربری‌ها روی پارسل (قطعه زمین) مشخص بود که از سال ۹۲ تفکیک‌ها بر اساس پهنه بندی انجام و ۴ پهنه مشخص شد.

سالاری با تأکید بر اینکه یکی از نقاط عطف لایحه ایجاد یک بانک زمین برای خدمات عمومی است، گفت: خدمات شهری مورد نیاز در بانک زمین فهرست می‌شود تا اگر شهرداری بخواهد بارگذاری و ارائه خدمات کند، با عواید آن در مناطق کم برخوردار هزینه شود.

در ادامه، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: قرار بود منطقه ۲۲ تهران فراغت محور باشد و پرسش این است برای تثبیت فضای سبز در کدامیک از لایحه پیش‌بینی شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: باید مشخص شود فضای سبز در کدامیک از لایحه‌ها تثبیت شده است؟

پس از طرح سوال میرلوحی کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای شورا با ۱۳ رأی موافق کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهران را به تصویب رساندند.

پس از تصویب کلیات، مواد مطرح و پس از اعلام پیشنهادها به رأی گذاشته می‌شود.

کد خبر 532270
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha