همشهری‌آنلاین: کتاب چینش اخبار در رادیو و تلویزیون نخستین کتاب از سلسله نشست‌های تخصصی خبر در اداره کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی منتشر شد.

به گزارش اداره‌ کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی، نشست‌های تخصصی خبر عنوان مجموعه نشست‌هایی است که با انگیزه ارتقای دانش تخصصی متولیان حرفه‌ای عرصه خبر و اطلاع‌‌رسانی به همت اداره کل آموزش و پژوهش در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار می شد.

در این نشست‌ها تلاش شده است تا برای راهبرد برقراری تعامل موثر میان تولید و پژوهش، از موضوع‌های موردنیاز عرصه خبر و اطلاع‌رسانی با رویکردی کاربردی سخن گفته و تجربیات خاص متولیان فعالیت های خبری در رسانه‌ملی را به طور عملی و حرفه ای ثبت و ضبط کند.

در نخستین شماره این مجموعه موضوعاتی چون چینش اخبار، نقش تولید و سوژه یابی در چینش اخبار، نقش سوژه یابی در تولید، نقش تولید و سوژه‌یابی در خبر و تاملی در فلسفه چینش خبر و... بررسی شده است که همگی از نخستین تلاش‌ها برای درک و فهم نظامند خبر و اطلاع رسانی در رسانه‌ملی است.

در این کتاب تلاش شده است تا در گستره‌ای فراگیر، ابزار مناسبی برای هم آموزی‌های حرفه‌ای متولیان عرصه خبر در رسانه‌ملی فراهم شود.

شماره‌های بعدی این کتاب که سلسله نشست‌های دیگری را در بر دارد به زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 53577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز