مصر ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی را دعوت کرده است به این کشور بیاید و خودش ببیند که اهرام مشهور این کشور را بیگانگان فضایی نساخته‌اند.

Musk

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس در توئیتی ظاهرا از نظریه‌پردازان توطئه حمایت کره بود که می‌گویند بیگانگان فضایی در ساختن این بناهای عظیم شرکت داشته‌اند.

اما رانیه المشاط، وزیر همکاری‌های بین‌المللی مصر نمی‌خواهد هیچ اعتباری به این نظریه داده شود. او می‌گوید دیدن آرامگاه‌های سازندگان اهرام در اطراف آنها شاهدی بر این قضیه است.

کارشناسان می‌گویند این قبرها که در دهه ۱۹۹۰ کشف شد شاهدی قطعی بر این موضوع هستند که این ساختارهای باشکوه را واقعا مصریان باستان ساخته‌اند.

ایلان ماسک در توئیتی نوشته بود:‌«واضح است که بیگانگان فضایی اهرام را ساخته‌اند» و این مطلب بیش از ۸۴۰۰۰ بار توئیت دوباره شده است.

رانیه المشاط در توئیتر در پاسخ به ایلان ماسک نوشت که او را دنبال می‌کند و کارهایش را می‌ستاید. اما از او خوست که شواهد درباره ساختن اهرام برای فرعون‌های مصر را بیشتر کاوش کند.

زاهی حوث، باستان‌شناس مصری هم در ویدئوی کوتاهی به زبان عربی که در رسانه‌های اجتماعی فرستاد، گفت استدلال ماسک «توهم صرف» است.

او گفت: «من قبرهای سازندگان اهرام را یافتم که به همه نشان می‌دهند که سازندگان اهرام مصری بودند و برده هم نبودند.»

ماسک بعدا در توئیتی به سایت تاریخ بی‌بی‌سی درباره زتذکی سازندگان اهرام نوشت: «این مقاله خلاصه‌ای معقول از چگونگی ساخت اهرام به دست می‌دهد.»

بیش از ۱۰۰ هرم در مصر به جای مانده است، اما مشهورترین آنها هرم بزرگ جیزه است که ارتفاعی ۱۳۷ متری دارد.

اغلب اهرام به عنوان آرامگاه‌هایی برای خاندان‌های پادشاهی مصر ساخته شده‌اند.

ماسک به خاطر فرستادن توئیت‌های عجیب‌وغریب شهرت دارد. او زمانی در مصاحبه‌ای گفته بود که توئیتر «منطقه جنگی» و «میدان نبرد» است.

کد خبر 536764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha