شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

آغاز ثبت نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی توانست یک‌بار دیگر قیمت سیم‌کارت‌ها را کاهش دهد.

روزگذشته همزمان با هجوم متقاضیان به پایگاه اینترنتی شرکت ارتباطات سیار برای ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ۱۵۰ هزار تومانی، یک‌بار دیگر سیم‌کارت جدید توانست حتی پیش از ورود به بازار، از سیم‌کارت‌های موجود به اصطلاح زهر‌‌چشم گرفته و زیر قیمت آنها پوست موز بیندازد.

برای نمونه، به گفته برخی فروشندگان سطح شهر، فقط طی چند ساعت پس از اعلام خبر ثبت نام، قیمت‌ سیم‌کارت‌های صفر دائمی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان کاهش یافت. در همین حال فارس گزارش داد، به  دلیل همین ثبت نام، بیشتر مراجعان بازار سیم‌کارت از خرید و فروش سیم کارت‌های ۰۹۱۲ (دائمی) امتناع می‌کردند.

بازار سیم کارت‌های اعتباری همراه اول نیز به لحاظ کم‌رونقی، دست‌کمی از وضعیت بازار سیم‌کارت های ۰۹۱۲ نداشت؛ به طوری که به دنبال همین انزوا و کاهش خرید و فروش، نرخ خرید این نوع سیم‌کارت با کاهش شدید، به ۲۳ هزار تومان رسید در حالی که قیمت فروش آن، تا ۴۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

فعالان بازار سیم‌کارت پیش‌بینی کردند در هفته جاری باز هم قیمت سیم‌کارت های اپراتور اول موجود در بازار کاهش یابد. شایان ذکر است نام‌نویسی سیم‌کارت‌های دائمی ۱۵۰ هزار تومانی(۰۹۱۰) شرکت ارتباطات سیار از دیروز و به صورت اینترنتی در تمام کشور آغاز شده است.

ثبت‌نام حضوری این سیم‌کارت‌ها که به گفته‌ مسئولان حدود ۱۰ میلیون ظرفیت برای آنها پیش‌بینی شده، از تاریخ ۲۲ یا ۲۳ تیرماه جاری آغاز خواهد شد.

به گفته مسئولان شرکت ارتباطات سیار، قیمت هر فقره سیم‌کارت دائمی جدید شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال هزینه‌ اشتراک و ۳۰۰ هزار ریال مالیات است.

این سیم‌کارت‌ها در باند فرکانسی ۹۰۰ و ۱۸۰۰ واگذار می‌شوند و خدمات آنها تفاوتی با سیم‌کارت‌های دائمی فعلی همراه اول ندارد.

کد خبر 53761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز