مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان گفت: نیکوکاران ظرفیتی عظیم برای توسعه مکان‌های آموزشی هستند و تاکنون در استان ۲۲۶ مدرسه ساخته‌اند.

ساخت مدرسه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سعید هژبری ضمن بیان اینکه خیران در سطح استان سمنان تاکنون ۲۲۶ مدرسه ساخته‌اند، ابراز داشت: این تعداد مدرسه یک هزار و ۵۹۹ کلاس به مجموعه فضاهای آموزشی استان افزوده که بسیار قابل‌توجه است. این آمارها نشان می‌دهد که نقش خیران چقدر در توسعه فضاهای آموزشی مؤثر است، میزان تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته ۲۰۸ میلیارد ریال بود که ۵۵ درصد آن محقق شد.

آجر به آجر طرحی است که در آن سعی دارد جامعه هدف خیران مدرسه‌ساز را گسترش دهد، در این طرح هر کس به هراندازه‌ای که می‌تواند در مدرسه‌سازی سهیم می‌شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان با اشاره به ظرفیت روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، مبلغان دینی و مذهبی و فرهنگی در کنار رسانه‌ها و هنرمندان و… طرح آجر به آجر را تبلیغ کنند، تأکید کرد: این طرح یک فرصت ویژه برای فراگیر کردن مدرسه‌سازی در بین آحاد جامعه است.

زمینه برای مشارکت مردم در طرح آجر به آجر خوشبختانه در استان فراهم است زیرا ازلحاظ باسوادی بهترین وضعیت در بین استان‌های کشور در استان سمنان وجود دارد و همچنین مردم متدین و خداجوی استان همواره در امور این‌چنینی نشان داده‌اند که پیشگام هستند و مواسات و کرونا نمونه این موضوع بود لذا امیدواریم آجر به آجر نیز با استقبال خوب مردم روبرو شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان درباره اقدامات آتی در دست انجام نیز گفت: برگزاری ۱۵۰ جشنواره مدارس استان در سال جاری پیش‌بینی‌شده و همچنین قرار است از کتاب زندگی‌نامه خیران استان رونمایی شود و به دنبال اجرای طرح آجر به آجر و جذب خیران مدرسه‌ساز در زمینه‌های دیگر نیز هستیم.

کد خبر 538668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha