اعلام خبر «کنکور به تعویق افتاد» برای چندمین بار آن هم یک هفته مانده به زمان برگزاری کنکور ۹۹ داوطلبان کنکور را شوکه کرد، اما ماجرا به اینجا ختم نشد و شب گذشته رسما اعلام شد کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود و همین مسئله واکنش داوطلبان را برانگیخت.

کنکور

همشهری آنلاین ـ سارا کلهر: ۱۳ مرداد جلسه بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزرای بهداشت، علوم، رؤسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در وزارت بهداشت برگزار شد. در این جلسه مقرر شد با رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی در تاریخ مقرر یعنی ۳۱ مرداد برگزار شود

پس از اعلام زمان برگزاری کنکور داوطلبان از استرس برگزار شدن یا نشدن کنکور رها شدند سعی کردند خود را برای برگزاری آزمون آماده کنند، اما دوشنبه ۲۰ مرداد دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود از تعویق دوباره کنکور سراسری خبر داد. 

در ادامه ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، نیز گفت: طی چند روز گذشته پروتکل‌های بهداشتی تغییر کرد و وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط گذاشت. اولین شرط وزارت بهداشت این بود که فاصله صندلی‌ها باید به دو متر افزایش یابد که امکان فراهم کردن فضای با این شرایط برای ما مقدور نبود. شرط دوم وزارت بهداشت این بود که در استان‌های گرمسیری سالن‌ها باید سطح اشغال ۲۰ درصدی داشته باشند که این مورد نیز با توجه به ظرفیت مراکز برگزاری کنکور برای ما مقدور نبود.

در صورتی که می‌خواستیم موارد مورد نظر وزارت بهداشت را اجرایی کنیم، اتفاقی می‌افتاد که خط قرمز ما بود و آن این بود که حتی در صورت تامین فضای کافی و ایجاد فاصله دو متری بین داوطلبان باید سوالات کنکور به ۳۹۰ شهر ارسال می‌شد و در آنجا براساس فاصله‌گذاری جدید پلمب سوالات باز می‌شد و دفترچه‌ها مجددا مرتب می‌شدند که در این صورت احتمال لو رفتن سوالات کنکور افزایش می‌یافت.

انتشار تصمیم ناگهانی تعویق زمان برگزاری کنکور موجب نگرانی و اضطراب داوطلبان واقعی این آزمون شد که بیشتر از یک سال است برای قبولی در آن برنامه‌ریزی کرده بودند. 

مخاطبان همشهری آنلاین در این مدت دیدگاه‌هایشان را برای ما  ارسال کرده‌اند که برخی از آن‌ها را در اینجا می‌خوانید: 

برگزاری کنکور خطرناک‌تر است یا خوش‌گذرانی در سواحل شمال؟

یکی از مخاطبان همشهری آنلاین نوشته است: با هر تعطیلی جاده‌های شمال به خاطر ترافیک بسته می‌شه، همه کنار دریا در حال خوش‌گذرونی هستند. با این کارها آمار کرونا بالا نمی‌ره؟ فقط برگزاری کنکور خطرناکه؟ تو رو خدا به موقع کنکور رو برگزار کنید. 

تعویق کنکور بازی سیاسی است

یکی از مخاطبان که ظاهرا از والدین داوطلبان آزمون سراسری است، تعویق کنکور را سیاسی دانسته و نوشته : تعویق کنکور ‌بازی سیاسی است، اما از مسئولان می‌خواهیم به فکر بچه‌های مردم باشند به خاطر خدا کنکور را در موعد مقرر برگزار کنید بچه‌های ما دچار مشکلات روحی شده‌اند.
یکی دیگر از مخاطبان هم نوشته است: ما را وارد بازی‌های سیاسی خود نکنید بذارید کنکور برگزار بشه همه کنکوری‌ها موافق برگزاری کنکور هستن.

یک مخاطب دیگر هم گفته است بالاخره تیم روحانی قالیباف را دور زدن و کنکور میخوان برگزار کنن اون هم در همان زمان قبلی.

کرونا رفتنی نیست؛ تعویق کنکور مشکلی را حل نمی‌کند

یکی از مخاطبان همشهری آنلاین از نامشخص بودن زمان از بین رفتن کرونا گفته و نوشته است: حالاحالاها کرونا رفتنی نیست. کاش اینقدر که نگران سلامت جسمی کنکوری‌ها هستید نگران سلامت روح و روانشون هم بودید. 

یکی دیگر از مخاطبان هم در این باره نوشته است: اگر کنکور در تاریخ مقرر برگزار نشه چه اطمینانی هست که بعد از یک ماه دوباره بیماری اوج نگیرد. با توجه به پیش رو بودن ماه محرم و تعطیلات عاشورا و تاسوعا هیچ چشم‌انداز مثبتی وجود ندارد که در ماه‌های آینده شیوع بیماری کمتر شود. خواهش می‌کنم کنکور را به تعویق نندازید.

اگه کرونا ما رو نکشه، استرس حتما می‌کشه

یکی از مخاطبان با شکایت از بلاتکلیف بودنش نوشته است: ما رو اگر کرونا نکشه این استرس از پا درمیاره. ما رو از این بلاتکلیفی نجات بدید.

آمنه مادر یکی از داوطلبان کنکور نوشته است: لطفا کنکور رو به تعویق نندازین. بچه‌ها از استرس شب و روز ندارن ممکنه خدای نکرده سر از بیمارستان روانی در بیارن. 

یکی از مخاطبان همشهری آنلاین که خود را مشاور معرفی کرده، نوشته است: از زمان اعلام خبر فقط دارم به گریه‌های بچه ها گوش می‌کنم. به نظرم کنکور انتخابی است هر کس می‌ترسد می‌تواند شرکت نکند. دو نفر از دانش‌آموزانم به دلیل استرس و فشار روانی تهدید به خودکش کرده‌اند. لطفا اینقدر با روحیه و اعصاب این نوجوانان بازی نکنید.

می‌خواهم کرونا بگیرم فقط کنکور را برگزار کنید

مخاطب همشهری آنلاین که ظاهرا داوطلب کنکور است، نوشته: آقا اصلا ما دوست داریم کرونا بگیریم فقط کنکور و برگزار کنید لطفا!

یکی دیگر از مخاطبان همشهری آنلاین به نام زهرا هم نوشته است: من حاضرم بمیرم ولی همین حالا کنکور بدم. واقعا از این همه استرس و فشار خسته شدم. کنکور بدیم و مریض بشیم بهتر از اینه که تو این بلاتکلیفی باشیم.

درخواست برای حذف سهمیه‌ها

وسط این دعواها، پای سهمیه ها هم وسط کشیده شده است. یکی از مخاطبان همشهری آنلاین نوشته است: نماینده‌های محترم، اگر واقعا دلسوز هستید طرح دوفوریتی برای حذف سهمیه‌ها بدهید. ای کاش در همه این سال‌ها سهمیه‌ها را حذف کرده بودید. الان هم کمک کنید با رعایت اصول بهداشتی، کنکور برگزار شود. 

مخاطب دیگری هم در این باره نوشته است: نماینده‌ها اگر واقعا نگران همه مردم هستید، سهمیه‌ها را حذف کنید. چرا باید ۲۰ نوع سهمیه در مقاطع مهم مانند پزشکی و مقطع دکتری داشته باشیم؟

موقع برگزاری امتحانات نهایی بچه نبودیم؟

یکی از مخاطبان با اشاره به صحبت وزیر بهداشت مبنی بر سن پایین داوطلبان کنکور سراسری نوشته است: ۴۵ روز امتحان نهایی دادیم بچه نبودیم؟ آن موقع آگاهی داشتیم الان با این یک روز کرونا می‌گیریم؟ ما استرس و فشار زیادی را تحمل می‌کنیم لطفا زودتر در این مورد تصمیم‌ بگیرید.

هم‌سن‌ و سال‌های این بچه‌ها در جبهه‌ها جنگیدند

یکی از مخاطبان که خود را پدر دانش‌آموز کنکوری معرفی کرده نوشته است: ما در شانزده سالگی تفنگ به دست ‌گرفتیم و ‌جنگیدیم حالا آقای دکتر نمکی به جوانان هجده نوزده ساله میگن بچه! این تعلل در تصمیم‌گیری خانواده‌ها و جوانان کنکوری را دچار سردرگمی و استرس کرده و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را سلب کرده است.

به مشمولان خدمت سربازی فکر می‌کنید؟

امیر درباره تعویق کنکور نوشته است: کسانی که موافق تعویق کنکور هستند آیا به پشت کنکوری‌هایی که مشکل خدمت سربازی دارند و سازمان سنجش گفته تا هفته اول شهریور وقت دارند دفترچه اعزام بگیرند هم فکری کردند؟ 

برخی از داوطلبان هم با تعویق کنکور موافق بودند و دلایلی را هم برای این موافقت بیان کرده‌اند:

سلامتی از همه چیز مهم‌تره

فاطمه که خود را یک داوطلب کنکور معرفی کرده نوشته است: آقای وزیر درود بر شما. با این‌که خیلی درس خوندم و دوست ندارم کنکور به تعویق بیفته، اما مسلما سلامتی از همه چیز مهم‌تره. ممنون که به سلامتی ما و خانواده‌هامون فکر می‌کنید. 

مخاطب دیگری نوشته است: ما هم درس خوندیم و می‌خواهیم کنکور بدیم و خیلی هم استرس داریم، ولی سلامتی از همه چیز مهم‌تره.

به بچه‌های جنوب هم فکر کنید

یکی از مخاطبان که خود را اهل جنوب کشور معرفی کرده، نوشته است: تو خوزستان هوا خیلی گرمه و تحمل ماسک اونم بدون تجهیزات سرمایشی خیلی سخته. خواهش می‌کنم اینقدر خودخواه نباشید. خودتون رو جای ما بذارین اگر مجبور بودین توی این هوای گرم ۴ ساعت ماسک بزنید، باز هم مخالف تعویق کنکور بودین؟

اگر تعویق کنکور از تقلب جلوگیری می‌کند عقب بیندازید

مخاطبی که به نظر می‌رسد فرزندی پشت کنکور دارد، نوشته است: اگر عقب انداختن کنکور باعث می‌شود از لو رفتن سوالات جلوگیری شود، خواهش می‌کنم هر طور هست این کار را انجام دهید تا حق امثال بچه من که سال‌هاست درس خوانده‌اند پایمال نشود. 

مخاطب دیگری هم در این باره نوشته است: تنها خواهشی که ازتون دارم اینه که نگذارید سوالات کنکور لو بره.

در نهایت، روز گذشته (۲۱ مرداد) مسئولان وزارت بهداشت و علوم در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ستاد کرونا پیشنهاد تعویق برگزاری کنکور سراسری را تصویب نکرد و بر این اساس کنکور در موعد مقرر قبلی (در روزهای ۲۹- ۳۰ و ۳۱ مرداد و یکم شهریور) برگزار می‎شود. 

پس از لغو تصمیم تعویق کنکور، واکنش‌های بسیاری از سوی مخاطبان همشهری‌آنلاین دیده شد، یکی نوشته: از همشهری آنلاین خوااااهش میکنم، التمااااس میکنم این شوکی را که با این تصمیمات ناگهانی به ما وارد شده به گوش مسئولین برسونید. 

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است: واقعا خیلی استرس کشیدیم کاش مسئولان درک می‌کردند. واقعا چه دلیلی داشت که دیروز خبر تعویق رو پخش کنند. 

محمد نوشته است: من از استرسی که بهم وارد شده حالم خیلی بده. با این وضع نمی‌تونم سر جلسه برم.

بسیاری از مخاطبان همشهری آنلاین پس از اعلام خبر «تعویق کنکور منتفی شد» به دو مطلب بیش از همه اشاره کردند. آن‌ها نوشتند: چطور شد یک روزه همه چیز جور شد؟ مسئولان که گفتند نمی‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی رو رعایت کنیم.

همچنین نوشتند: مسئولان سازمان سنجش از احتمال لو رفتن سوالات خبر داده بودند. حالا که تعداد حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند و آزمون هم عقب نمی‌افتد برای این موضوع راه‌حلی پیدا کرده‌اند؟ 

اکنون که مسئولان تصمیم گرفته‌اند کنکور در موعد مقرر قبلی برگزار شود امیدواریم پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه رعایت شود و برگزاری کنکور سراسری سبب گسترش شیوع ویروس کرونا نشود. 

کد خبر 539724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داپژلب کنکور IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    22 45
    ممنونم همشهری آنلاین که حرف منو باز نشر کردید امید وارم ب گوش مسئولین برسه
    • نسیم IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      44 1
      آقای روحانی خودشان از ترس کرونا مجلس نرفتن (منبع خبرhttps://www.hamshahrionline.ir/news/539630/) به گزارش خبرنگارایمنا(این خبردر خبرگزاری ایمنا موجود است)،احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گوی زنده خبری:پروتکل های بهداشتی در دو کنکور(ارشد و دکتری) قبلی اصلاً رعایت نشد. خبرگزاری آنا(متن خبر روی سایت موجود است): سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ۳۰ درصد داوطلبان آزمون دوره دکتری غایب بودند. پس خواهشا کنکورسراسری را لغو کنید سلامتی مهمتر است. (جمعیت کنکورسراسری خیلی خیلی بیشتر از ارشد و دکتری است)
    • کنکوری IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      25 8
      شما پشتیبان کدوم موسسه هستی
  • یک عدد کنکوری US ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    این حبر یک دروغ بزرگ بود. مشخصه به نظرات مردم هیچ توجهی ندارید. چشماتون رو روی نظرات اکثریت بستید. چرا دروغ میگید؟ اکثر نظرات مردم موافق عقب افتادن کنکورند. چرا فقط اون تعداد معدود از نظرات موافق رو پوشش دادید. این کارتون نامردیه. دروغگوییه. ۹۰ درصد بچه ها میخوان عقب بیفته. چطور رئیس سازمان سنجش میگه امکان اجرای پروتکل ها و نداریم و بعد یهویی فرداش تغییر عقیده میده. چطور وزیر بهداشت میگه از پروتکل های عقب نشینی نمیکنیم و فرداش تغییر عقیده میده؟ تا کی دروغ. خسته شدیم. به چه زبونی باید بگیم. به کی بگیم. کلاهتونو بالاتر بذارید. اکثریت تعویق میخوان. اخبار رو درست پوشش بدین
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      دروغ رو تو میگی نه نود و پنج درصد موافق برگزاری
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      تو كلاس هم تعداددانش آموزان مخالف امتحان زياده. ومعلم بالاخره امتحانشو ميگيره. در مورد كنكور سياه لشكر زياده. انتخابات نيست كه براساس تعداد مخالفين وموافقين كنكور بگيرن بلكه بر اساس عقل آنچه درست است انجام ميشود
    • امیر رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      69 13
      اونا که موافق برگزاری بودن 95درصدشون پشتیبانان بودن
    • کنکوری RO ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      58 9
      اگه نظر سنجی شده چرا منه کنکوری خبر ندارم اگرم بشه میگم نه جان مهمتر از آیندست اگه تنم سالم نباشه یا بمیرم رتبه زیر 10 هزار به درد سنگ قبرمم نمیخوره
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    79 8
    بااین حرف های مسئولین و نظراتی که یه شب عوض میشه امیدوارم با برگزاری کنکور دو اتفاق نیفته.. اول اینکه کرونا زیاد نشه چون طبق گفته مسئولین به شدت دلسوز و پیگیر تمهیدات لازم وجود نداشت... دوم امیدوارم سوالا باافزایش حوزه های امتحانی لو نره... واقعا خداقوت به مسئولین محترم و به شدت دلسوز
    • رويا DE ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      8 92
      برعكس گفتي بيشتراز٩٠درصد مخالف تعويق هستند دست روحاني درد نكنه كنكوراگه مي افتاد اخرشهريورموقعي كه امار كرونا بالاترهم ميرفت بعد سرنوشت كنكورچي ميشد به خاطرخودخواهي شما اقليت كه داشتيد كوركورانه به خاطرلج ولج بازي ها ي يه عده همه روفداميكرديد
    • امیر رضا IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      44 8
      رویا خانوم میشه نظر ندی خواهشا؟؟؟ 95درصد موافقان برگزاری خو مافیا کنکور و پشتیبانان نوچه شون بودن. همه شاهدا پشتیبانان از ما میخواستن باشون هم نظر بشیم... ما خواسته خودمونو سر دادیم اونم تعویقه تا زمان مناسب. خاک بر سر کسی که همراه پشتیبانان شد. تا عمر دارم میگم: پولتونو حرومه مافیا کنکور نکنید. یه مشت کلابردارن و لاف میزنن که اگه کلاس منو نیای باختی!!! دروغ میگن.... توصیه من برای 1400 اینه: خودتون آزمونای سال گذشته رو دانلود کنید و تایم بگیرین آزمون بدید و خودتون با کتابای آموزشی و کمک آموزشی پیش برید و کلاس نمیخواد بگیرید
  • ARM IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    چرا فقط حرف مخالفین تعویقو بزرگ می کنین ....... خیلیا به خاطر شوکی که وارد شده خواستار تعویقن حتی اونایی که مخالف تعویق بودن. چرا خودتونو زدین به نفهمی ما داریم قربانی خودخواهی روحانی می شیم .... مگه وزارت علوم و سازمان سنجش نگفتن که تواااااانااااااایییییییی برررررررگززززززارییییییییی کنکور باااااااااا پروتکل های بهدااااااااشتتییییییییی رو ندارن...... مگه اقای قالیباف چیش کمتر از روحانیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون رئیس قوه قضاییه ست این رئیس قوه مجریه .. چرا رو حرف روحانی نمیشه حرف زد ولی حرف اقای قالیباف اهمیت نداره ه ه ه ه ه ه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه راست می گی این حرفو بنویس نه حرفایی که خودت دوس داری رو ....
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    102 9
    واقعا تاسف برانگیزه ۱۱۰ تا دلیل اوردن توی ۲۰۳۰ که برگزار نشه درست ۲ دقیقه بعد گفتن نه برگزار میکنیم یکم حوزه بیشتر میکنیم سخنگوی سازمان سنجش گفت تعداد حوزه ها بیش تر شه تقلب میشه تازه توی مناطق که دمای هوا ۵۰ درجه است گرد و خاک هم وجود بهترین مدارس هم کولر فقط دارن اونم خراب ورزشگاه انچنانی هم نداره واقعا چطوری میخوان برگزار کنن حداقل میزاشتن هوا سرد تر میشد واقعا به حال خودمون باید تاسف کردن با این وزرا امید وارم خدا ازشون بپرسه
  • علیرضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    79 8
    امیدوارم عقب بندازن یعنی چی استرس اصلی سر اینه بری سر جلسه ببینی بغل دستیت داره سرفه مکنه . کمک نباید حذف شه باید تعویق بیفته اونم زمان برگزاریش باید زمانی باشه که تحمل ماسک رو برای ادم قابل تخمل کنه و ببینینم از لحاظ کرونا ودمون و خانوادمون در امانه
  • علیرضا IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    88 6
    چقدر ترس . حتما باید یکس دو نفر کشته بشن و خود کشی کنن تا یه انقلابی بشه؟ بسه دیگه .زمانش رو تغییر بدین به 100 قرن دیگه واسه ماکه فرقی نداره . قرار نیست آینده بدون پارتی داشته باشیم پس تورو خدا این حرف های کلیشه ای رو بزاریم کنار به فکر جگر گوشه هایی باشیم که خانواده هاشون با کلی بدبختی بزرگشون کردن
  • کتایون IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    76 9
    با این پستتون تا 90 درصد اعتمادم رو به سایت خبریتون از دست دادم. نود و پنج درصد مخاطبان این سایت کامنت هایی در رابطه با به تعویق انداختن کنکور گذاشتن. دلایل منطقی شون رو کامل توضیح دادند. اونوقت شما کل پست رو به نفع افراد مخالف تعویق که تعدادشون هم بسیار کمتر بوده نوشتید و محض ساکت کردن انتقاد ها دوتا دونه کامنت از موافقان تعویق رو هم تهش چسبوندید؟؟؟ هایلایت تیترتون هم طوریه که انگار ما همه کمر همت بستیم تا توی این شرایط کنکور بدیم !!! خودتون توی سایتتون آمار مرگ و میر و مبتلایان جدید طی 24 ساعت گذشته و استان هایی که وضعیتشون امروز قرمز اعلام شده رو گذاشتید. اونوقت به چه دلیل این پستتون انقدر حامی برگزاری بدون تعویقه کنکور من نمیدونم....شما و وجدانتون ! لطفا این پست رو ویرایش کنید !
    • ARM IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      44 9
      دقیقا . فقط همین تعدادی رو که منتشر کردن موافق برگزارین .... ما رو چی فرض کردین ؟؟؟؟ فکر کردین ما شما ها رو نمی شناسیم ؟؟؟؟ اون قدر جرئت ندارین که مخالفتتونو به این دولت اعلام کنین ؟؟؟؟؟ از کی می ترسین ؟؟؟؟ ما بلاخره حقمونو از شماها می گیریم . زمین گرده گردتر از چیزی که فکرشو بکنید ....
    • امیر رضا IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      40 6
      دقیقا.. 90درصد کامنتا موافق تعویق بود و اونا دانش آموزان واقعی بودن..... 10درصد بقیش یا پشتیبانان موئسسه ها بودن. که الان دارن جشن میگیرن با ارباباشون. شاید دانش آموزی باشه بین اون 10درصد که مخالف باشه ولی شرط میبندم پشتیبانان پرشون کردن که مخالفت کنن. چون به ماهم پیام دادن ولی ما اهمیت ندادیم و خواسته خودمون رو نشر دادیم. الانم از آقای روحانی و آقای قالیباف خواستار تعویق هستم. بنده جنوبی ام نمیتونم 4ساعت بت ماسک تو گرمای سوزناک50درجه آزمون بدم. خواستار اینم: #روحانی و قالیباف دست بر دست هم به داوطلبان کمک کنید و تعویق بیندازید.
    • امیر رضا IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      26 1
      دقیقا.. 90درصد کامنتا موافق تعویق بود و اونا دانش آموزان واقعی بودن..... 10درصد بقیش یا پشتیبانان موئسسه ها بودن. که الان دارن جشن میگیرن با ارباباشون. شاید دانش آموزی باشه بین اون 10درصد که مخالف باشه ولی شرط میبندم پشتیبانان پرشون کردن که مخالفت کنن. چون به ماهم پیام دادن ولی ما اهمیت ندادیم و خواسته خودمون رو نشر دادیم. الانم از آقای روحانی و آقای قالیباف خواستار تعویق هستم. بنده جنوبی ام نمیتونم 4ساعت بت ماسک تو گرمای سوزناک50درجه آزمون بدم. خواستار اینم: #روحانی و قالیباف دست بر دست هم به داوطلبان کمک کنید و تعویق بیندازید.
  • معترض به برگزاری کنکور IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    71 8
    روزنامه همشهری هم موافق برگزاری کنکوره.واقعا که با این تیتر زدنتون جناح تون رو مشخص کردید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    41 13
    همشهری طرفدار حق باش...........واقعیتو ببین............این خبرت درست نیست
  • باران JP ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    56 6
    همشهری جون وقتی نظر بیشتر ماها و بیشتر پیام های ارسالی به شما در مورد اجرایی شدن تعویق کنکور هست چرا بیشتر پیامهای مخالفان تعویق رو درج کردید
  • رضا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    10 25
    اصلا همش تقصیر این وزیر بی لیاقت اموزش و پرورش که امتحانات به تاخی انداخت تا کنکور بتاخیر بیوفته کنکور اخر مرداد برگزار بشه لطفا ایها مجلس و ایها وزرا بهداشت و علوم
  • A IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    39 3
    واقعا متاسفم برای همچین وزیر وزرایی. من فقط تنها امیدم به اقای قالیباف و نماینده ها هست. دو شب پیش وزیر علوم و رییس سازمان سنجش با زبون خودشون اعلام کردن که شرایط لازم برای اجرای پروتکل ها و تامین امنیت سوالا ندارن بعد امروز دوباره اعلام میکنن که برای برگزاری ازمون هیچ مشکلی نداریم. جالبه واقعا . خیلی دوست دارم بدونم که تو این ۲۴ ساعت دقیقا چه اتفاقی افتاد که اینا یهویی توانایی اجرایی پیدا کردن. حتما چون ارتش و سپاه مکان در اختیارشون قرار دادن؟؟؟؟ وزیر ورزش که خیلی وقت پیش اعلام امادگی کرده بود که مکان بده بهشون. امروزم که وزیر سابق علوم و سخنگوی سازمان سنجش گفتن که این دو سازمان در شرایط فعلی شرایط برگزاری ازمونو ندارن. متاسفم واقعا. خجالت اوره. فقط واگزارتون میکنم به امام حسین.
  • مبینا ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    55 11
    کرونا و حالا هم تقلب، تعویق بندازید تورو خدا، هیچ چیز شفاف نیست. دایی من پزشکه خودش و خانوادش کرونا گرفتن چطور میخاین جواب کادر درمانه درمانده رو بدین، آمار کشته شده ها رو ببینید هرروز!، من استرس این بازی های روانی که راه انداختینو ندارم من فقط استرس کرونا دارم ، استرس برگزاری،.
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      25 6
      پدر و مادر و خاله ی من هم جزو کادر درمانی هستن و بیمار شدن :( البته در قرنطینه هستن و از من دورن. ولی خب...با اینکه رایطشون خطرناک نیست اما آزمایششون مثبت شده.
  • نسیم IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    26 7
    خواهشا لغو کنید کنکور سراسری را چون برای رعایت حال کادر درمان و حفظ نعمت سلامتیِ خود و جامعه درمقابل کرونا 6ماه است که از منزل خارج نشدیم حتی مادرم به خاطر کرونا ، با سختی و دیسک گردن و.... نان را هم در خانه روی اجاق گاز می پزد در ضمن هوای شهر ما در اکثر روز ها بادی است و امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود ندارد . تابهمن هم که دانشگاهها تعطیل است پس چه اصراری است برای زودتر برگزار شدن اش. و از طرفی دست هایمان مدام آلوده می شود بنابراین اگر بخواهیم خوراکی بخوریم دستهایمان آلوده است و اگر نخوریم قندمان می افتد . در ضمن مغز برای جواب دادن به سوالات نیاز به اکسیژن داره ولی ماسک زدن اکسیژن رسانی به مغر را کم میکند فلذا تقاضای لغو کنکور سراسری سال۱۳۹۹ را داریم.(باور کنید درس خواندم)
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    29 7
    چرا فقط نظر کسایی که دوس دارین بازنشر میکنین خدا از شما و مافیای کنکور نگذره
  • مهدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    36 3
    سلام لطفا کنکورروبه تعویق بندازین.