چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام تبادل نظر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دیدار که تعدادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مقامات دولت عربستان سعودی حضور داشتند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی گفتگوی مذاهب اسلامی، گفت: این اجلاس می تواند در بررسی و یافتن راه های رفع مشکلات جهان اسلام نقش مؤثری ایفا کند. [سخنان هاشمی رفسنجانی در همایش گفتگوی مذاهب اسلامی]

رئیس مجلس خبرگان رهبری، ایجاد هرگونه اختلاف و تشتت در جهان اسلام و فرق اسلامی در قالب چاپ کتب و نشریه های بی محتوا، انتساب خرافه، تهمت و مطالب کذب علیه مذاهب را آفتی جدی برای تحقق وحدت اسلامی ذکر و آن را خواست دشمنان اسلام عنوان کرد.

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی نیز با قدردانی از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنفرانس بین المللی گفتگوی مذاهب اسلامی ابراز امیدواری کرد: حضور وی و دیگر شخصیت های مؤثر جهان اسلام بتواند به نزدیکتر کردن مواضع کشورهای اسلامی و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای نقش و جایگاه جهان اسلام در دنیای معاصر منجر شود.

پادشاه عربستان طرح توسعه بیت الله الحرام برای گنجایش 700 هزار نمازگزار و زائر را یکی از برنامه های مهم دولت عربستان ذکر کرد.

ملک عبدالله اقدام برخی افراطیون در چاپ کتب بی ارزش دینی علیه مذاهب را نامناسب و آن را موجب ایجاد اختلاف میان مسلمانان دانست.

پادشاه عربستان سعودی همچنین خواستار ملاقات‌های دوره‌ ای برای پیشبرد روابط دوجانبه و رایزنی در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای شد.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت یافتن راهکارهای جدید و سازنده در خصوص مسائل فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان تاکید کردند و تشکیل گروه هایی از علمای آگاه و فهیم کشورهای اسلامی به ویژه از کشورهای ایران و عربستان برای کاهش فتنه های طائفه ای، تبادل نظرهای مستمر در منطقه و اتخاذ تصمیمات مهم شدند.

کد خبر 54041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز