چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت ۳ روز از جنایت خونین در منطقه آکی هابارای توکیو که در جریان آن یک جوان خشمگین با ضربات چاقو ۱۰ نفر را زخمی کرده و ۷ نفر را کشت، پلیس ژاپن مدارکی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد این جنایت از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود.

ساعت ۵ صبح یکشنبه گذشته، توموهیرو کاتو، جوان ۲۱ ساله ژاپنی به طرف منطقه آکی‌هابارای توکیو که بزرگ ترین مرکز فروش بازی‌های کامپیوتری ژاپن است به راه افتاد.

او چندین بار منطقه را تحت نظر قرار داد و ساعاتی بعد سوار بر کامیونی که کرایه کرده بود، با سرعتی عجیب به آنجا رفت و چندین نفر از رهگذران را زیر گرفت و سپس با چاقو به مردمی که در آن اطراف در حال عبور بودند حمله ور شد.

در جریان این حمله خونین ۷ نفر جان باخته و ۱۰ نفر نیز به شدت مجروح شدند اما قبل از آنکه مرد جوان بتواند از صحنه دور شود دستگیر شد.

نوشتن جنایت در وبلاگ

با دستگیری مرد جوان مشخص شد وی تا لحظاتی قبل از جنایت، ماجرای نقشه‌ای را که در سر داشته در وبلاگ خود می‌نوشته است.

وی در وبلاگش نوشته است که از اینکه نقش یک آدم خوب را بازی کند خسته شده و از خودش می‌پرسد چرا نباید هیچ دوستی داشته باشد.

برطبق این نوشته، او هنگامی که متوجه می‌شود مسیری که قصد داشته از طریق آن به قتلگاه برود بسته است یا وقتی که از رادیو می‌شنود که هوا بارانی است، به بدشانسی خودش لعنت می‌فرستد.

طراحی نقشه جنایت

به گزارش تایمز ژاپن تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که جوان جنایتکار از چندین ماه قبل نقشه این جنایت را طراحی کرده است.

بر این اساس هدف وی از رفتن به منطقه آکی هابارا که محل پرسه زدن جوان‌هایی است که برای خرید بازی‌های کامپیوتری به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند آن بوده که وی احساس می‌کرده بازی‌های کامپیوتری باعث تنهایی او شده‌اند و وی به این دلیل افرادی را انتخاب کرده که مانند خود او تنها بوده‌ و عاشق بازی‌های کامپیوتری هستند.

کد خبر 54688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز