جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اینتل به زودی با محرومیت مواجه خواهد شد. اتحادیه اروپا مدارک و شواهد کافی برای پرونده اینتل تهیه کرده است

بنابر گزارش وال استریت ژورنال، اتحادیه اروپا مدارک و شواهد کافی برای پرونده اینتل تهیه کرده و به احتمال زیاد این شرکت به زودی با محرومیت مواجه خواهد شد.
بنابر این گزارش، اینتل از سوی شرکت AMD  متهم به اعمال نفوذ بر روی شرکت‌های سازنده کامپیوترهای خانگی و نوت‌بوک شده و آنها را مجبور به خرید از اینتل کرده است. مسئولان اینتل با نفی این ادعا بارها اظهار داشته‌‌اند که روابطشان با شرکتهای سازنده کامپیوتر در سلامت کامل بوده و تنها به دلیل کیفیت بالا، آنها از اینتل خرید می‌کنند.
طبق اعلام این روزنامه، این پرونده که از 5 سال پیش گشوده شده بود، به دلیل نبود مدارک کافی تاکنون مسکوت مانده ولی با مدارکی که EU  از یکی از دفاتر اینتل در اروپا به دست آورده ، بسیاری از مسائل روشن شده و  به احتمال زیاد تا پایان سال جاری این پرونده با جریمه سنگینی برای اینتل بسته خواهد شد. 
در حال حاضر این پرونده در بروکسل مراحل نهایی خود را زیر نظر نیل روئس ، رییس آنتی تراست اتحادیه اروپا ، طی می‌کند و احتمالا با مشاهده دفاعیه نهایی اینتل ، رای صادر خواهد شد.

سید محمد تقی رسولی
Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 5470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز