چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با ورود رئیس جمهور امریکا به رم، مردم ایتالیا با برپایی تظاهرات گسترده ضد امریکایی در 9 شهر این کشور، به استقبال بوش رفتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، هزاران نفر از مردم پایتخت ایتالیا عصر امروز با راهپیمایی در خیابان های مرکزی رم، با سردادن شعارهای ضد امریکایی، انزجار خود را از حضور بوش در شهر رم ابراز داشتند.

تظاهرکنندگان که در میان آنها شماری از امریکایی های مقیم ایتالیا نیز به چشم می خورد با فریاد بوش، جنایتکار جنگی است، خواستار خروج فوری اشغالگران امریکایی از عراق شدند.

Bush in Rome

راهپیمایان همچنین برچیده شدن پایگاه‌های نظامی امریکا در ایتالیا را خواستار شدند.
یک خانم امریکایی مخالف سیاست‌های جنگ طلبانه بوش به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت ما با حضور در این تظاهرات، مخالفت خود را با اشغال افغانستان و عراق اعلام می‌کنیم و خواستار بسته شدن زندان گوانتانامو هستیم.

وزارت کشور ایتالیا برای حفظ امنیت رییس جمهور امریکا علاوه بر بسیج 10 هزار نیروی پلیس، حریم هوایی رم را بر روی پروازهای تجاری بسته است و همزمان چندین بالگرد بر فراز آسمان رم به گشت زنی مشغول هستند.

همچنین بر روی بام ساختمان‌های اطراف سفارت امریکا و اقامتگاه سفیر این کشور در رم، تک تیر اندازان مستقر شده اند و همه دریچه‌های آب و فاضلاب خیابان‌هایی که بوش از آنها عبور می کند بسته شده است

کد خبر 54716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز