شهرداری منطقه ۶ با اکران محیطی آثار هنری، فرهنگی، تاریخی در منطقه ۶ به استقبال هفته تهران رفت.

منطقه 6

همشهری آنلاین - معصومه حق جو : شهردار منطقه ۶ بیان کرد: این منطقه قلب فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود و نگارخانه‌ها، موزه‌ها و گالری‌های بسیاری را در خود جای داده است، اما متاسفانه به علت شیوع کرونا امکان بازدید از این اماکن برای شهروندان فراهم نیست. بنابراین تلاش کردیم در هفته تهران با اکران بخشی از گنجینه فرهنگی و هنری این منطقه، هنر را به خیابان‌ها بیاوریم.
تورج فرهادی در خصوص چگونگی انتخاب این آثار گفت: چون این اکران‌ها به مناسبت هفته تهران انجام شده، سعی کردیم آثار به گونه‌ای انتخاب شوند تا ظرفیت فرهنگی منطقه هم معرفی شود. 
او ادامه داد: به طور مثال در محدوده خیابان استاد نجات‌اللهی که به عنوان گذر صنایع دستی شناخته می‌شود، فرش‌های متعلق به گنجینه موزه فرش اکران شد چون هم محل بافت، شهر تهران است، هم موزه فرش در خیابان کارگر قرار دارد که به نوعی معرفی این موزه هم هست.
شهردار منطقه ۶ با اشاره به این‌که به هنر شهری خاص منطقه۶ هم توجه کردیم، گفت: برای این قسمت مجسمه کریم ساعی، بانی پارک ساعی را انتخاب کردیم که هم نماینده‌ای از آثار حجمی منطقه و هم معرف پارک ساعی است.
فرهادی با بیان این‌که قلب فرهنگی پایتخت، ظرفیت‌های معماری ویژه‌ای دارد، افزود: تصویر ساختمان دبیرستان ماندگار البرز هم به عنوان نماد معماری میراثی منطقه ۶ برای اکران محیطی انتخاب شد.
او با تاکید بر اهمیت هنر شهری و لزوم توجه به آن بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا نمایش آثار هنری را از گالری‌ها ‌و موزه‌ها به خیابان‌های شهر بیاوریم بلکه موجب آشتی شهروندان با هنر شود.

کد خبر 554545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha