مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با تشریح برنامه‌های اربعین در استان قزوین از برپایی هیات‌های خودرویی و همچنین پویش قرائت زیارت اربعین در پشت‌بام‌ها خبر داد.

محمدجواد زهرایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا این هفته شاهد اعمال محدودیت‌های جدید در استان هستیم و بنا بر همین مصوبه هرگونه تجمع و برنامه‌های مذهبی و اجتماعی ممنوع خواهد بود.

وی افزود: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری، جبهه فرهنگی و ستاد بازسازی عتبات جلسه‌های مختلفی را برگزار کرده و سازمان تبلیغات نیز به‌عنوان مسئول کارگروه فرهنگی ستاد محرم هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری باشکوه اربعین با توجه به محدودیت‌ها انجام داده است.

حجت‌الاسلام زهرایی اضافه کرد: با توجه به شرایط تجمع انسانی و دسته‌های عزاداری در استان قزوین نخواهیم داشت و جایگزین‌هایی برای آن طراحی شده است. موکب‌هایی که سال قبل در ایران و عراق فعال بودند امسال با ارائه خدماتی متفاوت، در سطح استان فعال خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: این موکب‌ها نذورات و کمک‌های خود را در قالب کمک‌های مؤمنانه و در بسته‌هایی شامل تبلت و گوشی هوشمند و سایر ملزومات لوازم‌التحریر به اقشار نیازمند ارائه دهند. امسال نذورات اربعین قطع و تعطیل نشده اما نحوه به‌کارگیری آن متفاوت است. کار دیگر موکب‌ها ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی به مناطق محروم است و تا این لحظه ۴ گروه سازماندهی شده‌اند.

حجت‌الاسلام زهرایی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که ستاد عتبات پیگیری می‌کند کمک به بازسازی صحن حضرت زینب(س) است که در کنار تل زینبیه برای اسکان زائران در حال انجام است و بخشی از نذورات سازمان‌دهی و به این سمت سوق داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین نیز متفاوت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای اینکه جریان اربعین مسکوت نماند ۱۵ اتوبوس اربعینی به‌صورت نمادین در سطح شهر تردد خواهند داشت. در روز اربعین ۴ نقطه شهر برای هیات‌های خودرویی طراحی شده و با کمک هیات‌های مذهبی مراسمی با محوریت خانواده‌ها انجام خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مهدیه مستقر در خیابان شهید بابایی، هیات رزمندگان در چهارراه بنیاد شهید، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد میزبان مراسم هیات‌های خودرویی خواهند بود. کاروان و دسته عزاداری خودرویی نیز در محدوده میدان آزادی برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام زهرایی اظهار کرد: پویش زیارت اربعین در پشت‌بام‌ها نیز طراحی شده و از طریق قرائت زیارت اربعین در پشت‌بام رو به کربلا در ساعت ۱۰ صبح به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. مجلس روضه خانوادگی که در دهه اول محرم برپا شده بود در این روز نیز برپا خواهد شد و سازمان نیز کمک‌های لازم را به این روضه‌ها خواهد داشت.

وی از طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان توسط برخی موکب‌ها نیز خبر داد و عنوان کرد: تا به این لحظه طبخ ۱۰ هزار پرس غذا توسط یکی از موکب‌ها قطعی شده است. بقاع متبرک و امامزادگان هم در این ایام باز هستند اما هیچ برنامه و تجمعی در آن‌ها برگزار نخواهد شد.

کد خبر 554745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha