مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

یک آشپزخانه زیبا و جذاب، به شما انگیزه‌ی شروع یک روز هیجان‌انگیز را می‌بخشد. آشپزخانه مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای به حساب می‌آید و به دلیل اهمیت بالای آن است که به قلب خانه تعبیر می‌شود. اگر بخواهیم یک آشپزخانه‌ی زیبا و جذاب داشته باشیم لازم است در انتخاب جزء به جزء لوازم آشپزخانه، دقت و توجه به خرج دهیم و هر کدام را با باریک‌نگری انتخاب کنیم.

کابینت آشپزخانه

با وجود آنکه همه‌ی بخش‌های آشپزخانه از اهمیت کافی در طرح کلی آن برخوردارند، اما مهم‌ترین بخش آشپزخانه، کابینت‌هاست زیرا سهم بیشتری از دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهد و در واقع، نقطه‌ی اتکاء و توجه در آشپزخانه به حساب می‌آیند. انتخاب کابینت‌هایی مناسب، که با طراحی و دکوراسیون خانه‌ همخوانی داشته باشند و باعث ایجاد هارمونی و توازن بیشتری در منزل شوند، به ما کمک می‌کنند که فضایی زیبا و دلپسند داشته باشیم تا بتوانیم از وجود آن بیشتر لذت ببریم.

انتخاب رنگ کابینت‌ها بر اساس متراژ آشپزخانه

گفتیم که کابینت آشپزخانه ، مهم‌ترین جزئی است که در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه نقشی اساسی دارد؛ یک کابینت شیک و زیبا باید متناسب با طراحی دکوراسیون منزل انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر سبک منزل ما به سمت و سوی سبک مدرن گرایش دارد، از کابینت مدرن و چنانچه به سمت سبک کلاسیک گرایش دارد، از کابینت کلاسیک یا نئوکلاسیک استفاده نماییم. علاوه بر سبک کابینت، رنگ کابینت‌ها نیز باید متناسب با دکوراسیون منزل و همچنین سایز و مدل منزل ما انتخاب شوند. هر رنگی، متناسب با ماهیتی که دارد، تاثیر متفاوتی بر دکوراسیون منزل می‌گذارد؛ بنابرین لازم است قبل از انتخاب کابینت آشپزخانه و انتخاب رنگ آن، با تاثیر رنگ‌ها در محیط آشنا باشیم.

  • اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است :

آشپزخانه‌های کوچک، نیاز به بازتاب نور بیشتری دارند تا فضا را بزرگتر و روشن‌تر جلوه دهند؛ استفاده از رنگ‌های روشن، خصوصا براق، باعث می‌شود فضای آشپزخانه، بزرگتر از متراژ واقعی‌اش به نمایش درآید و در واقع، بزرگتر و دلبازتر نشان داده شود.

از بهترین متریال برای آشپزخانه‌های مینیمال و کوچک، کابینت هایگلاس است؛ خصوصا رنگ‌های روشن آن مانند هایگلاس سفید یا سفید طلایی، هایگلاس کرم، بژ روشن و .... از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌هایی هستند که متراژ کمی دارند و یا به حد کافی نور مناسبی دریافت نمی‌کنند. کابینت هایگلاس به دلیل ذات براق و درخشنده‌ای که دارد، نور را به طور کامل بازتاب می‌دهد و باعث می‌شود فضا فراخ و دلباز به نظر برسد.

اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است، بهتر است به سراغ کابینت‌های سبک کلاسیک نروید؛ زیرا این کابینت‌ها شلوغ و پرکار هستند و باعث می‌شوند آشپزخانه، پرازدحام و کوچکتر دیده شود، حتی اگر از رنگ‌های روشن آن استفاده کنید!

  • اگر آشپزخانه‌ی شما بزرگ است:

معمولا زمانی که فضا بزرگ و آزاد است، محدودیتی در انتخاب رنگ و مدل کابینت آشپزخانه نخواهیم داشت و می‌توانیم متناسب با سلیقه خود، اعمال نظر کنیم. در آشپزخانه‌های بزرگ، هم می‌توان از سبک کلاسیک و هم سبک مدرن مثل کابینت هایگلاس استفاده نمود اما هر کدام ازین دو سبک، باید هماهنگ با دکوراسیون منزل ما انتخاب شوند.

برای انتخاب رنگ کابینت در آشپزخانه‌های بزرگ، بهتر است به این نکته دقت کنید که استفاده افراطی از رنگ‌های تیره ممکن است باعث تیرگی و دلزدگی فضا شوند. اگر به این رنگ‌ها علاقمند هستید، بهتر است در کنار رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های روشن، به صورت ترکیبی از رنگ‌های تیره استفاده کنید، زیرا آشپزخانه محیط کار شماست و روزانه زمان زیادی را در آن صرف خواهید کرد؛ بنابراین نباید باعث دلمردگی و خستگی روحی‌تان شود.

رنگ کابینت جزیره

  • انتخاب رنگ کابینت جزیره‌ :

کابینت جزیره، یار دوست‌داشتنی آشپزخانه‌های امروزی است. افراد معمولا ترجیح می‌دهند با هر متراژ آشپزخانه‌ای که دارند، یک جزیره‌، حتی کوچک نیز داشته باشند. کابینت جزیره علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد باعث می‌شود فضای میان آشپزخانه نیز مفید و بهینه باشد.

طراحان معمولا رنگ جزیره را جدا از رنگ کابینت‌های آشپزخانه انتخاب می‌کنند و این رنگ نیز عمدتا تیره‌تر از رنگ کابینت‌هاست؛ علت این کار این است که باعث می‌شود تمرکز دیداری بیننده بر روی قسمت میانی آشپزخانه بیشتر شود و جزیره، بیشتر خودنمایی نماید.

در یک قاعده‌ی کلی، هر قسمتی از آشپزخانه‌ را که تمایل دارید، بیشتر دیده شود، باید با رنگ‌هایی تیره‌تر از کابینت‌های آشپزخانه یا دیوارهای آن، دیزاین کنید تا بتواند به خوبی خود را از رنگ زمینه جدا سازد و به در دیدرس نگاه مخاطب قرار دهد.

  • استفاده از رنگ‌های خنثی در آشپزخانه :

 رنگ‌های خنثی یک گزینه‌ی هوشمندانه و ایده‌آل برای دیزاین آشپزخانه و البته دکوراسیون منزل هستند، زیرا این رنگ‌ها قدرت انطباق بسیار بالایی با سایر رنگ‌ها دارند و در گروه رنگ‌های سرد یا رنگ‌های گرم دسته‌بندی نمی‌شوند! به همین دلیل سبک کلی منزل شما چه به رنگ گرم گرایش داشته باشد و چه به رنگ سرد، رنگ‌های خنثی، می‌توانند با آن‌ها تطبیق پیدا کنند و ظاهری زیبا و دلپسند را ایجاد کنند.

برای آشپزخانه‌های کوچک می‌توان از کابینت‌هایی رنگ خنثی روشن مانند کابینت ام‌دی‌اف یا هایگلاس به رنگ بژ یا خاکستری روشن استفاده کنید. برای آشپزخانه‌های بزرگتر، می‌توانید از کابینت‌های رنگ خنثی تیره‌تر مانند بژ تیره یا خاکستری تیره، استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه

سخن پایانی

داشتن یک آشپزخانه جذاب و زیبا، می‌تواند برای هر کسی جذاب و رویایی باشد و او را تشویق کند که روز خود را با طبخ یک صبحانه‌ی خوشمزه و شیرین آغاز کند. استفاده از رنگ‌های نامناسب در آشپزخانه، می‌تواند فضا را نازیبا و زشت نماید، به حدی که فرد از حضور در چنین فضایی احساس آرامش و شادی نداشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های پرانرژی و شاد، مانند قرمز و نارنجی، اگر چه برای مدتی جذاب به نظر می‌رسند، اما به زودی ممکن است شما را خسته و دلزده کنند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها به عنوان رنگ غالب در آشپزخانه، گزینه‌ی مناسبی نیست.

ازین که تا پایان همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم آنچه نگاشته شده است در انتخاب کابینت آشپزخانه و رنگ و مدل آن، مفید و سودمند واقع شده باشد.

کد خبر 565226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha