گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری تاکید کرد: عده‌ای مدام با تئوری‌سازی‌، برای متخلفان پوشش درست می‌کنند ولی بالاخره مقاومت حامیان مفسدان، شکسته خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد این مطلب را در جمع نمایندگان استان خراسان رضوی و در روزی مطرح کرد که‌ پیش و پس از آن با اعضای ستاد قاچاق کالا وارز و مدیران رسانه‌های گروهی هم دیدار کرد.

دیروز هم جلسه هیات دولت به ریاست احمدی‌نژاد تشکیل جلسه داد.

وی در ادامه سلسله نشست‌های خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه شب در دیدار نمایندگان استان خراسان رضوی که دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری خبر آن رامنتشر کرد، با اشاره به نگرانی برخی نمایندگان استان درخصوص اطلاع‌رسانی نامناسب دولت درباره اقدامات انجام شده در مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: عزم دولت برای ریشه کنی مفاسد جدی است و با اقدامات صورت گرفته، امکان بروز مفاسد در بدنه دولت به نقطه صفر رسیده است.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به دغدغه‌های نمایندگان درخصوص برخی کمبودها و نیازهای جدید استان با تاکید بر اینکه شرایط امروز خراسان رضوی به لحاظ سازندگی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست، تصریح کرد: البته برای شهری که سالیانه 20 میلیون زائر دارد و هر سال هم بر تعداد زوار افزوده می‌شود هر مقدار کار شود باز هم کسری وجود خواهد داشت.

دولت را یاری کنید

احمدی‌نژاد در دیداری دیگر تاکید کرد: رسانه‌ها می‌‌توانند دولت را در مسیر اجرای هرچه بهتر طرح بزرگ تحول اقتصادی یاری رسانند. مدیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌‌ها سه‌شنبه شب با هدف اطلاع از جزئیات طرح تحول بزرگ اقتصادی میهمان رئیس‌جمهوری بودند.

در این جلسه که دبیر کارگروه تحولات اقتصادی ابعاد مختلف این طرح را تشریح و تبیین کرد، احمدی‌نژاد نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه اجرای دقیق طرح تحول بزرگ اقتصادی نیازمند عزم ملی، همراهی مردم و کمک و مساعدت قوای سه‌گانه و فعالین سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است، از اصحاب رسانه‌ها خواست، زوایای مختلف این طرح را برای مردم تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها همچنین می‌توانند دولت را در مسیر اجرای هرچه بهتر طرح بزرگ تحول اقتصادی با ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی یاری رسانند.

ریل‌گذاری صحیح

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه 7 محور طراحی شده در طرح تحول اقتصادی باید به‌طور موازی با یکدیگر پیگیری و اجرایی شود، تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها و تمهیدات لازم به گونه‌ای طراحی شده که این طرح با کمترین آسیب و بیشترین فایده و با دقت عملیاتی شود و البته باید توجه داشت که هرچه زمان بگذرد دشواری و هزینه‌های اجرای آن بیشتر خواهد بود.

وی یادآور شد: دولت آمادگی کامل دارد تا یک بار برای همیشه، ریل‌گذاری صحیحی در مسیر اقتصاد کشور ایجاد نموده تا در آن دولت و مردم هر کدام تکالیف و وظایف خویش را بشناسند.

در این نشست تعدادی از مدیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نظرات خود را در مورد بخش‌هایی از این طرح بیان کردند که رئیس‌جمهوری توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

دوام منطق زور

رئیس‌جمهوری نام و یاد شهدای فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکایی را گرامی داشت و تأکید کرد: این اقدام جنایتکارانه نتیجه نوع نگاه، اعتقادات و مبانی نظری آنان به جهان است؛ نگاهی که بیش از 200 سال است در جهان حاکم کرده‌اند و براساس آن برای رسیدن به هر هدف مادی و تسلط گرایانه، هر گونه عملی را مجاز می‌شمرند.

محمود احمدی‌نژاد ابتدای جلسه دیروز هیات دولت که به ریاست وی تشکیل شد، با محکوم کردن جنایت آمریکا در ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در 12 تیر ماه 1367 خاطرنشان کرد: این اقدام، نشان می‌دهد که آنان به انتهای خط رسیده‌اند و معلوم است این منطق نمی‌تواند در دنیای امروز دوامی داشته باشد.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در این فاجعه ناوهای آمریکایی، هواپیمای مسافربری ما را مورد هجوم قرار داده و حدود 300 نفر انسان بی‌گناه را قطعه‌قطعه نمودند.

آنان بعد از این جنایت نیز به افرادی که مرتکب این کارشدند، به‌عنوان جایزه، مدال شجاعت دادند.

وی افزود: با وجود تبلیغات و سانسور خبری که در میان رسانه‌های دنیا و افکار عمومی ایجاد کرده‌اند، اوضاع داخلی‌شان بدتر از چیزی است که اعلام می‌شود و نمی‌توانند کنترلی نیز بر آن داشته باشند.

مقابله با مفاسد

رئیس جمهوری تاکید کرد: مقابله با مفاسد اقتصادی، مبارزه‌ای مشکل و همه جانبه است و عده‌ای مدام با تئوری‌سازی‌ برای متخلفان پوشش درست می‌کنند ولی بالاخره مقاومت حامیان مفسدان، شکسته خواهد شد.

کد خبر 56866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز