همشهری آنلاین: رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی صنعت نفت، از خرید سهام پالایشگاه اصفهان توسط صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی کرباسیان صبح روز جمعه 14 تیر در هفتمین نشست رؤسای دفاتر نمایندگی صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت که با حضور اعضای هیات رئیسه صندوق بازنشستگی در تهران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: سهام پالایشگاه اصفهان هفته گذشته در بورس عرضه شد که صندوق بازنشستگی ۱.۴ درصد آن را به ارزش 34 میلیارد تومان خریداری کرد.‌

کرباسیان درباره حضور پالایشگاه اصفهان در بورس گفت:‌ بخشی از سهام پالایشگاه اصفهان به عنوان سهام عدالت و بدهی دولت در اختیار دولت قرار می‌گیرد و بخشی دیگر از آن وارد بورس می‌شود.

وی‌ درباره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت:‌ شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت از جمله شرکت‌های معتبر فعال در بورس است که تاکنون سودآوری خوبی داشته است.

وی افزود:‌ در سال ۸۵ کلیه سهام و شرکت‌های تحت اختیار صندوق را به این شرکت سرمایه‌گذاری منتقل کردیم و تصمیم داریم آن را از نظر مدیریتی حفظ کنیم و سودش را به نفع بازنشسته‌ها به کار بگیریم.

او درباره واگذاری سهام به شاغلان گفت:‌ ۵ درصد از سهام هر واحدی که وارد بورس می‌شود به کارکنان آن سازمان تعلق می‌گیرد به همین دلیل نامه‌ای را به امضا وزیر نفت تقدیم رئیس جمهوری کردیم تا در صورت موافقت در ازای مطالبات صندوق بازنشستگی از دولت سهام دریافت کنیم تا سودش را به نفع بازنشسته ها به کار بگیریم.

کرباسیان همچنین از تشکیل ستاد رسیدگی به امور ایثارگران در صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد و گفت:‌ بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بازنشسته‌های صنعت نفت ایثارگر هستند که با تشکیل ستاد ایثارگران قصد پیگیری و رسیدگی به حقوق این افراد را داریم.

وی افزود:‌ به شرکت خدمات صبا نفت ابلاغ کرده‌ایم تا کار سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساخت و ساز در نقاط مختلف کشور را آغاز کند که اولویت واگذاری آن نیز برای بازنشستگان صنعت نفت است.

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی صنعت نفت،‌ گفت:‌ با همکاری و مساعدت مهندس نوذری توانستیم با وزارت مسکن قراردادی را منعقد کنیم تا بر اساس آن مشکل مسکن کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت برطرف شود.

وی در رابطه با افزایش مستمری بازنشستگان در سال جاری توضیح داد:‌ ورودی ۲۵ درصدی حق بیمه یکی از منابع درآمدی صندوق بازنشستگی است و منبع دیگر سرمایه‌گذاری‌هایی است که در شرکت‌های مختلف انجام می‌شود و بر اساس سود این سرمایه‌گذاری‌ها و تعیین حقوق شاغلان صنعت نفت در آینده‌ای نزدیک افزایش حقوق بازنشستگان را با توجه به نرخ تورم تعیین خواهیم کرد.

کرباسیان با بیان آن که میزان وام مسکن به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است، توضیح داد:‌ هر کدام از بازنشستگان که در طول دوران خدمت خود از وام مسکن استفاده نکرده‌اند می توانند از این وام بهره‌مند شوند.

وی همچنین از مکانیزه شدن دفاتر صندوق در سراسر کشور خبر داد و افزود:‌ یکی از موضوعات مورد بحث میزان تعرفه‌های درمان است که بین دولت و سازمان نظام پزشکی اختلاف نظر است اما تلاش می‌کنیم بر اساس مصوباتی که تعیین خواهد شد خدمات درمانی به بازنشستگان را به بهترین شکل ادامه دهیم.

کرباسیان با بیان آن که درمان آزاد برای کارکنان شاغل صنعت نفت همانند بازنشسته‌ها اجرا خواهد شد، ادامه داد:‌ در اکثر نقاط کشور با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرارداد بسته‌ایم تا تمامی شاغلان و بازنشسته‌ها از طرح درمان آزاد استفاده کنند.

وی افزود:‌ مرحله دوم تفویض اختیار به دفاتر نمایندگی صندوق در سراسر کشور آغاز شده است، همچنین در حال برنامه‌ریزی برای انجام نظرسنجی از بازنشستگان صنعت نفت هستیم تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف کار خود را بیابیم.

وی ادامه داد:‌ ۸۳ درصد از اطلاعات بازنشستگان در سیستم مکانیزه نفت به روز است و در حال تکمیل اطلاعات ۱۷ درصد باقی‌مانده هستیم.

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی صنعت نفت راه‌اندازی کانون بازنشستگان در شهرهای مختلف را از اقدامات صندوق بازنشستگی صنعت نفت برای رفاه حال بازنشسته‌ها عنوان کرد و گفت:‌ برای هزینه سفر هر کدام از خانواده‌های بازنشسته ها ۲۰۰ هزار تومان یارانه در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ را به صورت اقساط ۱۲ماهه از آنها دریافت خواهیم کرد.

وی افزود:‌ همچنین به شرکت خدماتی صبا نفت ابلاغ شده است تا در شهرهایی که جمعیت قابل توجهی از بازنشستگان سکونت دارند اقدام به ساخت دفاتر نمایندگی مناسب کنند.

کرباسیان اظهار داشت:‌ صندوق بازنشستگی صنعت نفت اولین صندوق بازنشستگی است که پس از سال ۱۳۵۳ محاسبات بیمه‌ای (اکچوئری) را انجام داده است تا آینده صندوق را پیش‌بینی و تضمین کند.

وی درباره انعقاد قرارداد با بیمه پارسیان توضیح داد:‌ قرار داد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه پارسیان منعقد شده است که برای تکمیل اطلاعات دفاتر نمایندگی صندوق بازنشستگی در سراسر کشور بروشورهایی را تهیه کرده‌ایم و بر اساس این قرارداد بازنشسته‌های صنعت نفت از تخفیف وی‍ژه بیمه پارسیان بهره‌مند می‌شوند و می‌توانند حق بیمه خود را نیز به صورت قسطی پرداخت کنند.

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی صنعت نفت،‌ با اعلام این که صندوق بازنشستگی صنعت نفت در سال ۸۶ برترین سازمان در طرح تکریم ارباب رجوع شناخته شد، گفت:‌ رضایت بازنشسته‌ها از صندوق بازنشستگی نشانه تلاش بی وقفه پرسنل این صندوق در کشور است.

کد خبر 57007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز