همشهری آنلاین: معاون اتحادیه خشکبار خوزستان گفت:این میزان خرما با قیمت های مختلف از جمله 700و800 دلار به کشورهایی از جمله انگلستان،استرالیا، کشورهای اروپایی و روسیه صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی،میر هاشمی افزود:به منظور افزایش ارزش افزوده خرما و عمل آوری آن مشکلاتی داریم که از جمله این مشکلات نیازمندی به دستگاهای پیشرفته و همگام با تکنولوژی روز بسته بندی خرما است.

وی با ابراز تاسف از اینکه کارخانجات توان خرید این دستگاه ها را ندارند، گفت:دولت باید از طریق اعطای وام های بلند مدت به کارخانه های بسته بندی و شرکت های صادر کننده خرما کمک کند.

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان یاد آور شد: البته اقدامات تازه ای نیز در زمینه ی صادر کننده ی خرما به صورت کشمش و خمیری صادر آغاز شده است که نیاز به مساعدت مالی دارد.

میر هاشمی بر افزایش مدت باز پرداخت تسهیلات از یک سال به سه سال جهت تجهیز کارگاه ها و نیز کنترل قیمت حمل ونقل لوازم مورد نیاز از سوی مسئولان تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به درصد صعود تسهیلات پرداختی به اعضای اتحادیه خشکبار که حدود 14 درصد است،خواستار کاهش این میزان به 7 در صد شد.

کد خبر 57069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز