شهردار منطقه ۶ تهران از ایجاد گذر یلدا همزمان با فرا رسیدن طولانی‌ترین شب سال در چند معبر سطح این منطقه مرکزی پایتخت خبر داد.

کاروان یلدای مهربانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی با اعلام این خبر گفت: معبر یلدا با ریسه‌های اناری در خیابان‌های کارگر ضلع غربی پارک لاله و خیابان انقلاب اسلامی مقابل دانشگاه تهران ایجاد شده است. همچنین توسط اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۶ تهران، طرح‌های شب یلدا بر روی المان‌های حجمی در تقاطع خیابان‌های کریمخان زند، حافظ و میدان فردوسی و همچنین المان‌های انار در خیابان جهان آرا، میدان اسدآبادی و در غربی پارک لاله نصب شده است.

شهردار منطقه ۶ تهران از فضاسازی محدوده مرکزی پایتخت با نقاشی دیواری با طرح شب یلدا در خیابان حضرت ولیعصر(عج)، میدان سلماس و خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی خبر داد و افزود: خیابان‌های انقلاب اسلامی، آزادی، ولیعصر(عج) و برخی خیابان‌های دیگر سطح منطقه با ریسه‌های نورانی و ریسه‌های پارچه‌ای آذین‌بندی شده‌اند.

وی افزود: همزمان با آخرین روز پاییز و با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و به منظور ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی، کاروان نمادین یلدای مهربانی در روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۰ و نیم صبح از محل میدان فردوسی به سمت چهارراه ولیعصر، میدان انقلاب و از آنجا به سمت بلوار کشاورز و میادین ولیعصر و هفت تیر به حرکت درخواهد آمد. موسیقی، سفره‌آرایی، گل‌آرایی، اهداء پک و ... از برنامه‌های این کاروان است.

فرهادی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های شب یلدا با محوریت خانواده و اقوام ایرانی و با توجه به بهبود فضای کلی جامعه اجرا می‌شود، گفت: ویژه برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقات مجازی با موضوع یلدا (شامل عکاسی، قصه‌گویی مادر بزرگ و پدر بزرگ، خاطره‌نویسی، سنت‌های یلدایی اقوام ایرانی، فیلم کوتاه، حافظ‌خوانی و ... )، شاهنامه خوانی، اهدای بسته‌های یلدایی و کمک مومنانه به نیازمندان در شب یلدا و به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت، تجلیل از پرستاران بیمارستان‌های سطح منطقه ۶ از جمله بیمارستان حضرت امام خمینی (ره)، ساسان، فیروزگر، شریعتی و ... در سطح محلات شش‌گانه منطقه، به دو صورت مجازی و حضوری با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست حافظ‌خوانی، مشاعره، شاهنامه‌خوانی، چیدمان سفره یلدا و آشنایی با آداب و رسوم شب یلدا، برگزاری مسابقات نقاشی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این جشن ملی است که طی چند شب در منطقه ۶ تهران برگزار می‌شود.

فرهادی ادامه داد: برگزاری دورهمی‌ شب یلدا در شرایط کرونایی ممکن است به قیمت از دست دادن عزیزان‌مان تمام شود و حسرت نبودشان تنها به نیت لحظاتی بیشتر بودن در کنار هم، برایمان باقی بماند. پس تلاش کنیم شب یلدای امسال را دور از هم و در خانه‌های خود با تماشای برنامه‌های مفرح و شاد در نظر گرفته شده برگزار کنیم.

کد خبر 573958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha