همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار طی سخنانی گفت که باید امور کشور را به مردم واگذار کرد و بر مبنای خواست آنها عمل کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار که چهارشنه (19 تیر) برگزار شد، توجه به سرمایه‌های اجتماعی را در اداره کشور مهم دانست و گفت: با حضور مردم در انقلاب و جنگ پیروز شدیم و قدرت نظام در میزان حمایت مردم است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: این نظام و انقلاب بر مبنای اسلام شکل گرفته است و نباید عقاید و نظر خود را به مردم تحمیل کنیم؛ بلکه مهم‌ترین راه این است که اداره امور را به مردم واگذار کرده و بر مبنای خواست آن‌ها عمل کنیم.

وی انتخابات را مهم‌ترین جلوه حضور رای و نظر مردم عنوان کرد و گفت: زمینه‌های حضور مردم در این صحنه باید به معنای واقعی فراهم باشد و با نظارت صحیح، در این عرصه طوری رفتار شود که برخی اقدامات مانع مشارکت مردم در این عرصه نباشد.

وی سلب فرصت خدمت از مدیرانی که در طول انقلاب با سرمایه‌های مردم شکل گرفته‌اند را ناصحیح دانست و گفت: بدنه مدیریتی کشور در بحران‌ها و فراز و نشیب‌های مختلف انقلاب شکل گرفت و اکنون وقت ثمردهی بسیاری از آن‌هاست.

در ابتدای این دیدار میرلوحی معاون پارلمانی سابق وزارت کشور، دکتر نوروزی فرماندار سابق شهر اصفهان، جمالی‌پور مدیر کل سیاسی سابق استان خراسان جنوبی، شاهینی مدیرکل سابق اجتماعی استان گلستان و مرادی فرماندار سابق شهرکرد هر کدام به اختصار مطالبی در خصوص اهمیت نظارت در کشور، پاسخگویی مدیران، سیاست خارجی، اهمیت دادن به سرمایه‌های اجتماعی و ایجاد فضای مناسب و رفع سوءظن در کشور مطالبی را بیان کردند.

کد خبر 57549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز