رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان برداشت چغندر قند در استان گفت: ۶۱ هزار تن چغندر قند تا پایان آذرماه از کشاورزان خریداری شد.

برداشت چغندر و تولید قند و شکر در جوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عطالله ابراهیمی با اشاره به اینکه محصول چغندرقند چهارمحال و بختیاری به صورت تضمینی توسط کارخانه قند استان خریداری شده است، افزود: متوسط عملکرد برداشت چغندر قند در استان ۴۲ تن در هکتار و متوسط عیار ۷.۱۶ است.

به گفته وی، با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس برنامه ابلاغی توسعه کشت و تولید چغندر قند در راستای تحقق جهش تولید و خودکفایی کشور در سال زراعی جاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت محصول چغندر قند اختصاص یافت.

ابراهیمی افزود: در سال گذشته مجموع تولید چغندر قند استان ۴۵ هزار تن بود که به دلیل مدیریت مزرعه‌ای، مدیریت کود اوره، مدیریت آب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها بیش از ۱۵ هزار تن افزایش تولید در استان وجود داشت.

به گفته وی، میانگین عیار چغندر قند در ۱۰ سال گذشته ۱۶/۵ بود که در سال زراعی جاری بر اساس مستندات آزمایشگاه عیارسنجی کارخانه ۲درصد واحد افزایش داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چغندرقند یک محصول کم‌آب‌بَر و از محصولات راهبردی است که زمینه اشتغال و کسب درآمد بالای برای کشاورز را فراهم و همچنین زمینه فعالیت کارخانه قند استان را فراهم می‌کند.

کد خبر 576353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha