شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: این بار نوبت هنرمندان بود که دست به کار شوند و انتخاب شهردار تهران در جمع 11 شهردار برتر جهان در سال 2008 را به محمدباقر قالیباف تبریک بگویند.

درست 3 ماه دیگر برنده جایزه شهردار جهان از بین 11 نامزد معرفی شده اعلام می‌شود اما روز گذشته تشکل‌های صنفی مختلف هنرمندان در نامه‌ای به شهردار تهران انتخاب او را در این جمع 11 نفره تبریک گفتند.

این نامه را مدیران عامل 7 تشکل مهم صنفی هنرمندان شامل خانه هنرمندان ایران، انجمن گرافیک ایران، انجمن نقاشان ایران، خانه سینمای ایران، خانه تئاتر ایران، خانه موسیقی ایران و انجمن خوشنویسان ایران امضا کرده‌اند، که این نهادهای صنفی چیزی حدود 50 هزار عضو دارند.

این نامه به امضای مجید جوزانی، ابراهیم حقیقی، معصومه مظفری، سیدرضا میرکریمی، ایرج راد، حمیدرضا نوربخش و غلامحسین امیرخانی به‌عنوان مدیران عامل این نهادهای صنفی رسیده است.

در بین 11 شهردار برتر

شنبه هفته گذشته خبرگزاری‌ها اعلام کردند محمد‌باقر قالیباف به‌عنوان یکی از 11 نامزد فهرست نهایی جایزه سالانه «شهردار جهان» در سال 2008 انتخاب شد. [قالیباف در فهرست 11 شهردار برتر جهان]

پایگاه اینترنتی  رسمی شهرداران جهان اعلام کرد: رأی‌گیری اینترنتی برای انتخاب برنده جایزه شهردار جهان سال 2008، از ژانویه تا پایان ژوئن سال‌جاری انجام گرفت و در این مدت بیش از 200 هزار نفر از سراسر جهان آرا و نظرات خود را درباره کسانی که شایسته دریافت جایزه شهردار جهان امسال هستند، اعلام کردند.

در نهایت از فهرست اولیه50 نفره شهرداران، 11 نفر که بیشترین آرا را داشتند به فهرست نهایی راه یافتند.

شهردار تهران نیز یکی از 11 شهردار فهرست نهایی شهرداران جهان اعلام شده است. طرح «شهردار جهان» به مدیریت وب سایت «Worldmayors.com» انجام می‌شود و هدف آن معرفی و انتخاب شهردارانی است که با نگاه، شور و شوق و مهارت خویش شهرها را به مکان‌هایی فوق‌العاده برای زندگی، کار و بازدید تبدیل می‌کنند.

مسئولان این سایت تا پایان سپتامبر و با بررسی سوابق 11 نفر فهرست نهایی شهردار جهان، برنده جایزه امسال را انتخاب می‌کنند. برنده جایزه شهردار جهان سال 2008 روز 23 مهر، اعلام می‌شود.

اسامی 11 نامزد فهرست نهایی جایزه شهردار جهان 2008 به شرح زیر است:
محمدباقر قالیباف، تهران، ایران، هلن زیله، کیپ تاون، آفریقای جنوبی، لئوپولدو ادواردو لوپز، چاکائو، ونزوئلا، گوران یوهانسون، گوتنبرگ، سوئد، خیم نبوت، گوایاکیل، اکوادور، ماریدس فرناندو، ماریکینا، فیلیپین، اولریش مالی، نورنبرگ، آلمان، فیل گوردون، فینیکس، آمریکا، خوزه فوگاکا، پورته آلگره، برزیل، سالوادور گاندارا، یا نووا، گواتمالا و المار لدرگربر، زوریخ، سوئیس.

جالب اینکه قالیباف که سال گذشته به دعوت دست‌اندرکاران مجمع جهانی اقتصاد در اجلاس سالانه داووس شرکت کرده بود، در دور اول انتخاب شهردار نمونه جهان در سال 2007، در بین 50‌ شهردار برگزیده جهانی قرار داشت.

 متن نامه هنرمندان به قالیباف

به نام خدا
جناب آقای دکتر قالیباف
شهردار فرهیخته، فرهنگی و شریف تهران
مطلع شدیم جنابعالی در زمره 11 شهردار برتر جهان قرار گرفته‌اید، این برتری جدای از هر چیزی باعث مباهات اهالی فرهنگ و هنر این کشور پهناور است.

نیک می‌دانیم شهر پایدار، شهری با مؤلفه‌های فرهنگی است. بارها شنیده‌ایم شهرداری تهران صرفاً یک نهاد خدماتی نیست که یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است.

 اکنون که با درایت و کارآمدی شما چهره شهر دگرگون شده است، هنرمندان و فرهنگیان افق‌های وسیع تری را به نظاره نشسته اند، و در آرزوی فرداهای بهتر گام برمی‌دارند.

لازم است صمیمانه تبریک بگوییم که هیچ شهرداری از شهرهای آسیا به این مرتبه نرسیده است و این ممکن نخواهد شد مگر با سختکوشی، کارآمدی و عقلانیت مدیر مدبری چون شما. هنرمندان دل داده این دیار، شهردارشان را شایسته یافته‌اند و خدا را سپاس.

کد خبر 57792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز