پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: 40 هزار میلیارد ریال امسال برای توسعه بخش آب کشور هزینه می‌شود

 به گزارش واحد مرکزی خبر از تبریز، معاون وزیر نیرو در امـور آب و فاضلاب در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: بیش از هـزار و 100 طـرح بـزرگ آبی در زمینه های سد سازی، احداث شبکه آبیاری، احداث نیروگاه برق آبی، آبرسانی و جمع آوری و تصفیه فاضلاب کشور امسال درمناطق مختلف کشور درحال اجراست.

زرگر افزود:‌ به رغم خشکسالی امسال این طرحها با قوت اجرا می شود.
وی گفت: همزمان با سی امین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی 30 طرح بزرگ صنعت آب کشور به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر نیرو در امـور آب و آبفـا تـاکید کـرد: اگر دولت بتواند سالانه 100 هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار صنعت آب کشور قرار دهد در مدت 10 سال می توان طرح های توسعه آب کشور را به اتمام رساند.

معاون وزیر نیرو گفت: 85 درصد مساحت کشور ما در مناطق خشک، نیمه خشک و فراخشک قرار دارد.
زرگر میزان بارش را از مهرماه پارسال تاکنون 215 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و افزود: این میزان بارندگی در 50 سال گذشته بی سابقه است.

وی گفت: میزان بارندگی کشور یک سوم میانگین بارش‌های جهانی است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب با اشاره به پیشرفت 80 درصدی سد شهید مدنی تبریز تامین کسری اعتبار این طرح را از اولویت های امسال این وزارتخانه اعلام کرد.

زرگر افزود: مشکلات اساسی ساخت این سد بزرگ و تمام مسائل فنی آن حل شـده و آبگیری آن در سال 87 فقط نیازمند اختصاص اعتبار است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: طرح سد شهید مدنی تبریز با پیش بینی اعتبار 220 میلیارد تومان از طرحهای بزرگ و مهم سد سازی در کشور و جزو معـدود طـرحهایی است که مراحل اجرایی، شبکه و سازه های جانبی آن همزمان پیش می‌رود

کد خبر 58239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز