مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از پایان بیستمین سال همکاری دو شرکت ایران خودرو و پژو، دو شرکت بیانیه‌ای مشترک صادر کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است: امضای قرارداد پژو 405 که در سال 1367 که در زمان خود مدرن‌ترین خودرو روز اروپا بود، سرآغاز مشارکت موفقیت‌آمیزی شد که عرضه محصولات جدیدی‌تری از جمله پژو پارس و پژو 206 درسال‌های بعد را به همراه داشت.

به علاوه دو طرف موفق به توسعه مشترک پژو 206 اس‌دی شدند که به عنوان محصولی جدید توسط مدیران عامل دو شرکت در سال 1384 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی و با محبوبیت فراوانی در بازارهای صادراتی روبه‌رو شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده که عمده‌ترین دستاوردهای این مشارکت صادرات خودرو از ایران خودرو به شبکه جهانی پژو در 40 کشور با سفارش‌گذاری سالانه بیش از 25 هزار دستگاه توسط پژو، طراحی مدل‌های جدید و تنوع محصولات موجود، انتقال دانش فنی و توسعه مشترک موتورهای گازسوز و تاسیس دفتر خرید پژو در تهران است.

در این بیانیه گام بعدی در توسعه شراکت‌های دو خودروساز حرکت به سمت ایجاد یک اتحاد استراتژیک دربازارهای منطقه‌ای از طریق طراحی و توسعه مشترک محصولات جدید با هدف تامین نیاز بازارهای این منطقه و ایران، معرفی محصولات جدید مجهز به تکنولوژی دیزل، عرضه تکنولوژی خودروهای سبز با حداقل آلایندگی در بازارهای داخلی و صادراتی، به کارگیری تکنولوژی‌های جدید برای کاهش مصرف سوخت، ایجاد مرکز تحقیقات مشترک تکنولوژی CNG و ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک برای فروش و خدمات پس از فروش مجموعه خودروهای بابرند پژو که در برنامه تولید ایران خودرو قرار ندارند ذکر شده است.

همچنین مدیران عامل دو شرکت در بیانیه مشترک خود اعلام کرده‌اند که قدم‌های تازه‌ای در مناسبات دو جانبه برداشته شده است.

ایران خودرو و پژو در حال حاضر مشغول مطالعه مشترک فعالیت‌های جدید بازرگانی و تولید دو سری کامل از محصولات جدید شامل خودروهای سواری و تجاری سبک هستند که با بکار گیری فناوری‌های نوین در عرصه کیفیت، ایمنی، سوخت پاک و مصرف بهینه تولید خواهد شد.

کد خبر 58405

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز