شهردار منطقه ۶ تهران، عملیاتی شدن رویکردهای جدید مدیریت شهری مبنی بر هوشمندسازی، TOD محور شدن شهر (توسعه حمل‌ونقل‌محور شهر) و انسان‌محوری را نیازمند آموزش کارکنان شهرداری و شهروندان دانست و گفت: «اقتصاد شهر دیگر با فروختن تراکم ممکن نیست و لازم است اقتصاد شهر را بازتعریف کنیم و با استفاده از اقتصاد فرهنگ و سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی و خارجی،

جوانان محله

«تورج فرهادی» عملیاتی شدن رویکردهای جدید مدیریت شهری مبنی بر هوشمندسازی، TOD محور شدن شهر و انسان‌محوری شهر را نیازمند آموزش کارکنان شهرداری و شهروندان دانست و افزود: «برای حاصل شدن شرایط بهتر در حوزه مدیریت منابع انسانی، لازم است چارچوب‌های آموزشی ‌را به‌صورت هدفمند و مستمر به‌روز کنیم و نیروهای انسانی شهرداری، کار در این مجموعه را بشناسند و به لحاظ کلان و خرد ضمن شناخت جایگاه خود، بدانند که چطور رفتار و عمل کنند.»
شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: «در دوران کرونا، رفتارها تغییر یافته و مراجعه شهروندان به شهرداری و نحوه تعاملات مردم و مدیریت شهری تغییر پیدا کرده است. بنابراین لازم است خودمان را منطبق با این شرایط آماده کنیم.»
فرهادی با یادآوری اینکه منطقه ۶ تهران یکی از مناطق پایلوت شهر هوشمند است، گفت: «در حوزه شهرسازی به سمت هوشمندسازی آرشیوها و فرایندهای الکترونیکی حرکت می‌کنیم. در چشم‌انداز، تهران شهری هوشمند و روان دیده شده است و تحقق آن در گام اول نیازمند به‌روز کردن و آموزش کارکنان شهرداری است. همچنین نگاه TOD محور باید در چارچوب موضوعات شهرسازی و حمل‌ونقل و ترافیک مدنظر نیروهای شهرداری قرار گیرد و همکاران درباره این حوزه آموزش ببینند.»
شهردار منطقه ۶ تهران افزود: «اینکه شهر تهران باید انسان‌محور باشد، نیاز به آموزش دارد. در تهران غلبه خودرو به انسان بیشتر است و شهری نیست که انسان بتواند با فراغ‌ بال در فضای عمومی شهری زندگی کند. برای ایجاد زیرساخت‌های این زندگی نیاز است که رویکردهایمان به شهری انسان‌محور به جای شهری خودرومحور تغییر کند. اگر قرار شد طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران را با محور TOD و با نگاه انسان‌محور کردن شهر بازنگری کنیم، نگاه کاربردی و زیرساختی به شهر باید در همکاران ایجاد شود که این نیاز به آموزش‌های مستمر دارد.»

کد خبر 586124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha