همشهری آنلاین: مراسم بدرقه کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به بازی‌های المپیک 2008 پکن با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، در این مراسم علاوه بر محمد علی‌آبادی، رضا قراخانلو ریاست کمیته ملی المپیک، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران، سرپرستان و مربیان اعزامی به المپیک، به‌همراه جمعی از مسئولان سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

براساس این گزارش در این مراسم ابتدا قراخانلو رئیس کمیته ملی المپیک طی سخنانی نکاتی را در خصوص هرچه بهتر ظاهر شدن ورزشکاران در میدان بزرگ المپیک به آنان یادآور شد و پس از آن احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا سوگندنامه مبارزه با دوپینگ را قرائت کرد و در ادامه نصرالله سجادی رئیس کمیته تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک آماری از تعداد حضور ورزشکاران، مربیان، سرپرستان، داوران و دیگر عوامل اجرایی حاضر در رقابت‌های المپیک را ارائه کرد.

براساس این گزارش در ادامه مراسم هدایای نقدی به هریک از ورزشکاران، سرپرستان و مربیان تیم‌های اعزامی به بازی‌های المپیک اهدا شد و پس از آن علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی طی سخنانی خطاب به ورزشکاران توصیه‌هایی برای حضور هرچه بهتر این ورزشکاران چه در عرصه قهرمانی و چه در عرصه اخلاق و پهلوانی ارائه کرد.

همچنین در پایان دعای بدرقه برای ورزشکاران قرائت و سپس المپیکی‌های ورزش ایران با عبور نمادین از میان دروازه قرآن با حاضرین خداحافظی کردند.

یاد آور می‌شود نخستین گروه از کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازی‌های المپیک 2008
تیم ملی بسکتبال کشورمان است که امشب راهی پکن می شود.
این تیم تا شروع بازیهای المپیک چند دیدار تدارکاتی نیز در چین بر گزار خواهد کرد

کد خبر 59074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز