تهران بیش از ۳۷۰ محله دارد و بهترین روش برای اداره مطلوب‌تر این ابر کلانشهر توجه به مشکلات ریزدانه و محله‌ای است تا بتوان مشکلات شهر را با همیاری شهروندان همان محله برطرف کرد.

شهردار

داود لطفی / شهردار منطقه ۱۷ : تهران بیش از ۳۷۰ محله دارد و بهترین روش برای اداره مطلوب‌تر این ابرکلانشهر توجه به مشکلات ریزدانه و محله‌ای است تا  مشکلات شهر را با همیاری شهروندان همان محله برطرف کرد.

در سالیان گذشته مدیریت شهری تهران اقداماتی در اجرای پروژه‌های عمرانی در کلانشهر تهران انجام داد؛ مانند احداث بزرگراه‌ها، پل، زیرگذر، احداث پارکینگ خودرو عمومی و... که به نوعی شهر در اختیار خودروها قرار گرفت و نقش مردم در اولویت بندی اجرای پروژه‌های شهر و نگاه به دل محله‌ها کمرنگ تر شد.

 اما مدیریت شهری در این دوره بر موضوع پروژه‌های محله‌ای یا همان پروژه‌های کوچک مقیاس متمرکز شده تا بتوان به نوعی مشکلات شهری را از درون محله‌ها برطرف کرد و اینکه شهر را از خودرو محوری به سوی شهروند محوری سوق داد. با اجرای طرح‌هایی مانند پاتوق‌های محله‌ای، پیاده‌رو سازی، مسیر ویژه‌ تردد دوچرخه، ایجاد فضای سبز و... به نوعی سهم سرانه معابر  شهروندان را بیشتر از سهم خودروها کرده و شادابی زندگی شهری را به محله‌های مسکونی برگردانده ایم.

به عبارتی می‌توان گفت طرح‌های توسعه محله‌ای، گره‌گشای مشکلات شهری هستند که با اجرای دقیق می‌توان گام بلندی در آبادانی شهر برداشت.

شهرداری منطقه ۱۷ نیز در همین راستا در سال ۹۹ توانست با اجرای ۵۷ طرح توسعه محله‌ای کمک بزرگی به‌ آبادانی محله‌ها جنوب شهر کند و در نظر دارد طرح‌های توسعه محله‌ای را در سال ۱۴۰۰ با جدیت بیشتری دنبال کند.

طرح‌های آینده، قرار است دارالشهدای تهران از جمله باغ‌راه را که مزین به نام حضرت فاطمه(ع) است، به محیط تفریحی و گردشگری تبدیل کند. احداث مسیر دوچرخه‌سواری، اجرای ۲۸ طرح کوچه دوستی و سبز، توسعه فضای سبز، توسعه مسیر پیاده‌روسازی و مسیر ویژه توان یابان در معابر، ساماندهی خیابان زمزم، سرعت‌بخشیدن به ایستگاه پردازش پسماند منطقه از جمله طرح‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ به اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 590911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha