مجموع نظرات: ۳
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

موفقیت و کسب نمره قابل قبول در امتحانات نهایی یکی از خواسته‌های مهم و مشترک در میان تمام دانش‌آموزان است. نمرات امتحانات نهایی نقش بسیار مهمی در ورود به مدارس تیزهوشان و قبولی در آزمون کنکور دارند. کسب نمره ۲۰ در امتحانات نهایی کار سختی نیست و نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین و کلاس‌های متعدد ندارد.

ذهن

فرض کنید می‌خواهید با نمرات عالی در امتحانات نهایی قبول شوید و پس از آن برای آزمون‌های بزرگتر و کنکور آماده شوید. انجام این کار و رسیدن به آن کار سختی نیست. کافی است با دقت و تمرکز کامل شروع به خواندن مطالب کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با ۵ مرحله مهم و اصلی برای کسب نمره ۲۰ در امتحانات نهایی و شیوه درست درس خواندن آشنا کنیم. همراه ما باشید.

  1. تعیین هدف و حرکت به سوی آن با تمرکز بالا

مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقطه شروع برای انجام هرکاری تعیین هدف و تصمیم‌گیری برای شروع انجام آن است. ابتدا هدف‌تان را مشخص کنید. اگر می‌خواهید در امتحانات نهایی نمره ۲۰ بگیرید باید تمام تمرکزتان را بر روی درس خواندن و شیوه درست مطالعه کردن دروس نهایی بگذارید.

 با خرید کتاب کنکور و مطالعه آن در زمان برگزاری امتحانات نهایی علاوه بر آماده شدن برای امتحانات نهایی می‌توانید برای کنکور به عنوان یک هدف بلند مدت نیز آماده شوید. برای بالابردن تمرکز هنگام درس خواندن بهتر است تمام شرایط را فراهم کنید. اگر در خانه تمرکز کافی برای درس خواندن ندارید بهتر است به کتابخانه یا یک مکان ساکت برای درس خواندن مراجعه کنید. تعیین هدف و ایجاد تمرکز برای درس خواندن مهم‌ترین فاکتور برای کسب نمره ۲۰ در امتحانات نهایی است.

  1. برنامه ریزی، مهم‌ترین عامل موفقیت در امتحانات نهایی

برنامه ریزی درست و اصولی نه تنها در امتحانات نهایی بلکه در تمامی کارهای مهم زندگی تقش بسیار مهمی در انجام درست و کامل این کار دارد. بهتر است زمان بندی درس‌ها را جداگانه در یک دفتر برنامه ریزی و تقسیم کنید و برای درس‌‎های مشکل‌تر زمان بیشتری در نظر بگیرید.

در دفتر برنامه ریزی تمام کارها و اهداف‌تان را یادداشت کنید. این کار علاوه بر بالا بردن تمرکز شما نقش بسیار مهمی در نظم و انجام کامل کارها دارد. خرید کتاب‌های درسی طبقه بندی شده مانند خرید کتاب دور دنیا در ۴ ساعت، کتب جمع‌بندی و کتاب‌های آموزشی سطح بندی شده کمک بسیاری به شما در تسریع برنامه‌ریزی برای دروس می‌کنند.

چگونه در امتحانات نهایی ۲۰ بگیریم؟

  1. مطالعه مستمر، بهترین شیوه روش تثبیت مطالب درسی

استمرار و تکرار هرکاری باعث آسان‌تر شدن انجام آن پس از مدت کوتاهی می‌شود. درس خواندن هم در ابتدا کاری سخت و طاقت فرسا به‌نظر می‌رسد. اما پس از انجام برنامه ریزی برای رسیدن به هدف نمره ۲۰ و تمرین و استمرار درس خواندن پس از مدتی بسیار برایتان کار آسان و شیرینی خواهد بود.

علاوه بر این مطالعه مستمر باعث می‌شود تا مطالب به طور دقیق و با جزئیات کامل در ذهن شما تثبیت شوند. شما با خرید کتاب اسلام گرایی و مطالعه مستمر و منظم آن پس از گذشت چند روز می‌توانید تمام مطالب این کتاب سخت و سنگین را به خوبی برای دیگران بازگو کنید. بنابراین با مطالعه مستمر هر درس پس از چند روز به راحتی می‌توانید تمامی مطالب کتاب را به یادآورید و هنگام حل مسائل و پاسخ دادن به سوال‌ها در امتحانات نهایی از آن‌ها استفاده کنید.

  1. نت برداری و هایلایت کردن مطالب مهم برای یادگیری آسان‌تر مطالب

شیوه یادگیری و مطالعه هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. برخی با نوشتن مطالب سریعتر آن را یاد می‌گیرند. برخی دیگر با بلند مرور کردن درس و توضیح آن به دیگران مطالب را در ذهن‌شان تثبیت می‌کنند. اما یکی از روش‌های اصولی و کاربردی برای یادگیری مطالب مهم درسی، نت برداری‌های کوتاه از چکیده مطالب و هایلایت کردن قسمت‌های مهم درس است.

این کار به شما کمک می‌کند تا هر زمان که به مطالب کتاب نیاز داشتید در کمترین زمان جواب سوال‌تان را پیدا کنید و برای مرور مطالب هم دچار مشکل نشوید. بهتر است شیوه‌های مختلف یادگیری را امتحان کنید و هر یک را که بیشتر با آن راحت بودید را برای تثبیت مطالب درسی انتخاب کنید.

چگونه در امتحانات نهایی ۲۰ بگیریم؟

  1. تعیین زمان مرور مطالب در شب امتحان، در یک قدمی نمره ۲۰ امتحان نهایی

بهتر است درس خواندن و یادگیری مطالب جدید را تا ظهر قبل از امتحان کاملا به اتمام برسانید. کمی استراحت کنید و ذهن‌تان را رها کنید. سپس با کمک یادداشت‌های چکیده، هایلایت کتاب و روخوانی روزنامه‌وار مطالب کتاب را یک دور به طور کامل مرور کنید. این مرور مجدد باعث می‌شود تا تمامی مطالب در ذهن شما نقش ببندند و استرس شما کمتر شود. با انجام این ۵ روش کاربردی دیگر نگران نمره ۲۰ امتحان نهایی خواهید بود.

خرید بهترین کتاب‌های جمع بندی نهایی با تخفیف ویژه از مارکا کتاب

همانطور که در این مطلب خواندید با انجام روش‌های اصولی درس خواندن به راحتی می‌توانید به نمره ۲۰ امتحانات نهایی دست یابید. با خرید کتاب‌های جامع و طبقه‌بندی شده جمع‌بندی دیگر نگران پراکندگی مطالب درسی و حجم بالای مطالب نخواهید بود.

مارکا کتاب با ارائه تخفیف ویژه کتب درسی به دانش‌آموزان عزیز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده کتاب و تخفیفات می‌توانید به صفحه اصلی سایت مارکا کتاب مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۰۰۴۰۰ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

کد خبر 591031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha