مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردادماه87 شاهد دو گرفتگی خواهیم بود. یکی جمعه 11 مرداد و دیگری شنبه 26 مرداد.

خورشید گرفتگی جزئی:

به گزارش آسمان پارس روز جمعه 11 مردادماه در ساعت 13 و 34 دقیقه در تهران آغاز می شود. در ساعت 14 و 33 دقیقه، ماه حداکثر 25 درصد قرص خورشید را می پوشاند. این گرفتگی جزئی ساعت 15 و 28 دقیقه(به وقت تهران) پایان می پذیرد. زمان و حداکثر میزان پوشیدگی در سایر نقاط ایران با تهران متفاوت است. این مقدار از حداکثر 43 درصد در ‌شمال شرق، تا ‌حداقل 11 درصد در جنوب غربی کشور، متغیر است.

این خورشید‌گرفتگی از نوع کلی است که در ایران و بسیاری از نقاط جهان به صورت جزئی دیده می‌شود. این گرفتگی در بخش کوچکی از شمال کانادا و جزایر شمالی آن، شمال گرینلند، شمال و نواحی مرکزی روسیه، غرب مغولستان و نواحی مرکزی چین به صورت کلی، و در شمال کانادا، اروپا(جز بخشی از جنوب آن) و آسیا(جز بخش کوچکی از جنوب غرب و شرق آن) به صورت جزئی دیده می‌شود.

نمایی از مسیر خورشید گرفتگی 11 مردادماه

ماه گرفتگی جزئی:

 شنبه 26 و یک‌شنبه 27 مردادماه به وقوع می پیوندد. حداکثر پوشیدگی قرص ماه 85 درصد است(40 دقیقه بامداد یکشنبه). این گرفتگی ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد یکشنبه در حالی پایان می پذیرد که رصدگران زیادی در آسیا (جز بخشی از شرق روسیه)، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه، جنوبگان و بخش عمده ای از آمریکای جنوبی به تماشای آن نشسته اند.

کد خبر 59147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز