همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت هما با اشاره به بازرسی‌های متعدد فنی کمیته ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا (سافا) گفت: هواپیمایی ملی ایران (هما) موفق به کسب تأییدیه شاخص‌های ایمنی این اتحادیه شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سعید حسامی جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بازرسی‌های کمیته ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا (سافا) از هواپیمایی هما از اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی گفت: با تلاش مسئولان و کارکنان ایران‌ایر، برخی از ایرادها که عمدتاً موارد جزئی و با کمترین درجه اهمیت در شاخص‌های ایمنی بود، در ۶ ماه اخیر رفع شد.

مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: هواپیمایی ایران ایر در مدت ۴۰ سال پرواز به کشورهای اروپایی هیچ گونه مشکل فنی ، عملیاتی و ایمنی نداشته و با دریافت این تاییدیه، احتمال گنجاندن این شرکت هواپیمایی در لیست سیاه اتحادیه اروپا منتفی شده است.

حسامی با اشاره به اینکه بازرسان کشورهای آلمان؛ انگلیس؛ فرانسه؛ سوئد و ایتالیا در بازرسی نهایی خود در هفته نخست تیرماه همه فعالیت بخش‌های مختلف شرکت هواپیمایی هما را بازرسی کردند، گفت: پس از این بازرسی‌ها مشخص شد، ایران ایر با وجود تحریم‌ها، همه شاخص‌های ایمنی و سلامت اتحادیه اروپا را دارد و این موضوع روز پنجشنبه سوم مرداد در نشستی در رم ایتالیا رسماً اعلام شد.

وی تصریح کرد: حفظ شرایط ایمنی هواپیمایی ایران ایر و کسب مجوز ایمنی پرواز به اتحادیه اروپا با وجود محدودیتهای فراوان و شرایط کنونی کشور، بسیار حائز اهمیت است.

مدیر عامل هما خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با بزرگترین ناوگان هوایی کشور (هما) به ۳۲ مقصد بین‌المللی پرواز می‌کنند که این رقم ۱۶ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش دارد.

حسامی افزود: هم اکنون هیچ محدودیتی برای پرواز هواپیماهای ایران ایر به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد.

کد خبر 59192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز