همشهری آنلاین: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی تأکید کرد: نهادینه کردن این طرح در سال 87 مهم‌ترین اولویت مأموریت پلیس است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال‌های اخیر‌ افزود: در جمع‌بندی طرح امنیت اجتماعی تا پایان سال 86 و همچنین با توجه به تماس‌های شهروندان با 110 و 197 و مکاتبات آن‌ها با مسئولان نیروی انتظامی نتایج بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

به گفته این مقام انتظامی اثرات طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرهای کوچک و بزرگ محسوس است.

وی که با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس گفت‌و‌گو می‌کرد با اشاره به کالبد‌شکافی طرح امنیت اجتماعی از سوی یک گروه علمی شامل اساتید مجرب رشته‌های روان‌شناسی و علوم اجتماعی دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و کارشناسان انتظامی گفت: پس از مشخص شدن معایب طرح، راهکارهایی برای رفع معایب انتخاب شد.

وی با تأکید بر استمرار این طرح در سال 87، نهادینه کردن و بهبود طرح امنیت اجتماعی را یکی از اهداف پلیس در سال جاری عنوان کرد و افزود: از این طریق، قصد داریم اشکالات و ابهاماتی را که در اجرای مأموریت‌های پلیسی در این طرح وجود دارد، مرتفع کنیم.

سردار اشتری با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های ارشاد در پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: پس از تصویب ساختار و سازمان گشت‌های ارشاد (‌از قبیل مشخص کردن نوع و شکل خودرو، بغل‌نویسی و ...) از سوی فرمانده نیروی انتظامی، این ساختار به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

افزایش افسران زن در گشت‌های ارشاد

رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا از افزایش افسران زن در گشت‌های ارشاد به منظور برخورد با خانم‌های هنجار‌شکن خبر داد.

به گفته وی برخورد با مزاحمان نوامیس مردم، متجاوزان حریم خصوصی، اراذل و اوباش، آلودگی صوتی و برخورد با باندها و شبکه‌های ترویج و اشاعه فساد از اولویت‌های طرح ارتقای امنیت اجتماعی ـ اخلاقی به شمار می‌آید.

با جوانان بد پوشش برخورد می‌کنیم

سردار اشتری با اشاره به برخورد با بدپوششی و بدحجابی در خانم‌ها و آقایان گفت: با جوانانی که مدل لباس و آرایش خود را با الگو قرار دادن برنامه‌های ماهواره‌ای و یا گروه‌های شیطانی غرب انتخاب می‌کنند، برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا با اعلام این که طرح ارتقای امنیت اجتماعی ـ اخلاقی طرح با ثباتی است و کم‌ترین اشکال را دارد از شهروندان خواست طی تماس تلفنی با سامانه 197 و 110 معایب این طرح را مطرح کرده تا از این طریق نقایص مرتفع شود.

سردار اشتری با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و مراکز تحقیقاتی گفت: ‌طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، درصد بالایی از مردم از طرح ارتقای امنیت اجتماعی رضایت دارند. اگر در برخی موارد انتقاداتی نیز مطرح شده بود روی اصل طرح نبود بلکه این انتقادات به روش، شیوه طرح و یا نوع برخورد مأموران مربوط می‌شد.

کد خبر 59211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز