گروه سیاسی:‌ به‌منظور بزرگداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین ورود به دهه چهارم استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، ستاد ویژه‌ای در دولت تشکیل شده است

این خبری است که در حاشیه جلسه دولت مطرح شد.

به گزارش همشهری، برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای برای پایان 3دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده که بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها قرار است از پایان نیمه اول سال‌جاری به تدریج اجرا شود؛

هرچند احتمال دارد گستردگی برنامه‌های در نظر گرفته شده در دهه فجر از تمرکز بیشتری برخوردار باشد. 

رئیس‌سازمان صدا و سیما که پس از چند هفته در حاشیه جلسه هیات دولت حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد ویژه‌ای در دولت خبر داد که پیگیر برنامه‌های متنوعی برای سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

عزت‌الله ضرغامی در حالی از تدارک برنامه‌های ویژه سازمان صدا و سیما که وی آن را رکن اساسی برای تحقق و برگزاری جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کرد، سخن گفت که چندی پیش نیز محمدحسین صفارهرندی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی و پیگیری برنامه‌های این مراسم در وزارت متبوعش خبر داده بود.

ضرغامی در پاسخ به سؤالی درخصوص طرح نامزدی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت که این مسئله شایعه است و نباید به شایعات توجه کرد.

سه‌شنبه ۸ مرداد؛‌ معرفی وزرا

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهوری این هفته وزرای پیشنهادی خود را برای ۳ وزارتخانه کشور، امور اقتصادی و دارایی و راه و ترابری به مجلس معرفی می‌کند.

با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه، به‌نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد روز سه شنبه وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، به ویژه آنکه نمایندگان در جلسه دیروز مجلس درخصوص معرفی نشدن وزرا به ویژه وزیر پیشنهادی اقتصاد انتقادهای فراوانی را نسبت به دولت مطرح کرده بودند. 

محمد رضا رحیمی در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران همچنین تأکید کرد: پرویز داوودی هرگز برای وزارت امور اقتصاد و دارایی مطرح نبوده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص احتمال تغییر وزیر نیرو که چندی پیش توسط برخی محافل سیاسی و خبری مطرح شده بود، افزود: وزیر نیرو از وزرای خوب کابینه و مورد علاقه رئیس‌جمهوری است و تغییر وی هم شایعه‌ای بیش نیست.

رحیمی از قطعی شدن معرفی بهبهانی برای تصدی وزارت راه و ترابری و معرفی وی به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد از نمایندگان ملت نیز خبر داد.

سید مجتبی ثمره هاشمی در پاسخ به سؤال همشهری درباره سفر آینده رئیس‌جمهوری به ترکیه نیز گفت: در این سفر نیز روابط دوجانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مشاور رئیس‌جمهوری به جزئیات مذاکرات سفر رئیس‌جمهوری به ترکیه اشاره‌ای نکرد.

کد خبر 59227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز