دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره نماز و نیایش با روی صحنه رفتن ۹ نمایشنامه خوانی و پنج اجرای موسیقی ۱۰ و ۱۱ مرداد شروع می‌شود.

نخستین جشنواره هنری نماز و نیایش با افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می‌کند و پنج شنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ مرداد از ساعت ۱۵:۳۰ با روی صحنه رفتن ۹ نمایشنامه خوانی و پنج اجرای موسیقی ادامه خواهد یافت.

اصغر مهرآیین، دبیر نخستین جشنواره هنری نماز و نیایش و رییس فرهنگسرای نیاوران  گفت: در کنار جوانان و گروه‌های شاخص شهرستانی شماری از بزرگان و چهره‌های شناخته شده جامعه هنری با ارائه آثاری در نخستین جشنواره هنری نماز و نیایش شرکت کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به یدالله کابلی، زنده یاد عباس کاتوزیان، نصرالله افجه ای، طه بهبهانی، ناصر آراسته، محمود جوادی پور و احمد اسفندیاری و ... در بخش تجسمی چیستا یثربی، هنگامه قاضیانی، سعید شاپوری، شبنم مقدمی و ... در بخش تئاتر و عاشیق های آذربایجان و نواهای محلی تربت جام، لرستان و شیراز در بخش موسیقی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، مهرآیین گفت: در نمایشگاه تجسمی نماز و نیایش از میان بیش از یک هزار اثر رسیده قریب به یکصد  نقاشی و حجم و نزدیک به 50 خوشنویسی و هفت  اثر چیده مان به معرض تماشا گذاشته می‌شود.

وی افزود: در بخش تئاتر که ۱۰ و ۱۱ مرداد در ساعات ۱۵:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۸:۳۰ و ۱۹:۳۰ به روی صحنه خواهند رفت نمایش‌های «سونامی» با نویسندگی و کارگردانی سعید شاپوری و بازیگری هنگامه قاضیانی، شبنم مقدمی و علیرضا محمدی، «زنی برای همیشه» با نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی با بازیگری مهسا مهجور و حمیدرضا هدایتی، «راز» با نویسندگی و کارگردانی نازآفرین سهامی، «حریم خلوت راز» با نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا مرادی، «خوابی دیگرگونه تر» با نویسندگی علیرضا حنیفی و کارگردانی بهنام میرزایی، «خداوند علم و شمشیر» با نویسندگی هارپاک پارسا و کارگردانی پریا امیری، «و خواب سخن خداوند است» با نویسندگی کاظم سیاحی و کارگردانی ساناز بیان و «فطرس» با نویسندگی علیرضا دیلمی و کارگردانی عباس عبدالله زاده اجرا می شوند.

دبیر نخستین جشنواره هنری نماز و نیایش گفت: در بخش موسیقی که ۱۰ و ۱۱ مرداد در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۲۱:۳۰ اجرا می شوند «خایدالو از لرستان» به سرپرستی بابک صادقی، «موسیقی محلی تربت جام» به سرپرستی حسین پاک دامن، «مشتاق از شیراز» به سرپرستی مژگان مداحان، «قطعه نیایش» به سرپرستی پوریا فتحی و «عاشیق های آذربایجان از سلماس» به سرپرستی عاشق منات به روی صحنه خواهند رفت. [جزئیات جشنواره نماز و نیایش]

مهرآیین در پایان خاطرنشان کرد: ساعت ۱۷ شنبه ۱۲ مرداد ۸۷ با برپایی مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در هر بخش، نخستین جشنواره هنری نماز و نیایش به کار خود پایان خواهد داد.

در این مراسم نمایشنامه رادیویی «رهاتر از باد» با نویسندگی و کارگردانی شکرالله اسدی مبرهن اجرا می‌شود که برگرفته از «هفت اورنگ» جامی است وکشیدن تیر از پای حضرت علی (ع) در هنگام نماز را روایت می‌کند.

در این نمایشنامه که جمعی از برجسته‌ترین گویندگان رادیو آن را اجرا خواهند کرد، تیر، باد، کمان و زمان با یکدیگر به گفتگو می‌پردازند.

نخستین جشنواره هنری نماز و نیایش با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران ۸ تا ۱۲ مرداد ۸۷ در زمینه‌های تجسمی، تئاتر و موسیقی در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

کد خبر 59280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز