همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص زمان قرعه‌کشی سفر عمره گفت: در حال هماهنگی با بانک به ویژه در خصوص ثبت نام‌های گروهی هستیم.

مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه عجله‌ای برای قرعه‌کشی از نظر زمان سفر وجود ندارد افزود: سال آینده همچنان افرادی به عمره اعزام می‌شوند که سال‌های قبل در بانک ملی ودیعه گذاری کرده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در خصوص تفاهم‌نامه همکاری میان رییس سازمان حج و زیارت ایران و معاون وزیر حج و زیارت سوریه نیز که سه‌شنبه 8 مرداد در تهران به امضاء رسید گفت: این تفاهم نامه پس از طرح بحث‌هایی در خصوص مسائل و مشکلات زائران در سوریه و ارزیابی اقداماتی که از جلسه سال گذشته تا امروز انجام شده است‌، امضاء شد.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: تاکید بر انتظارات بخش خصوصی درباره ارائه خدمات به زائران‌، تشکیل کمیته ماهانه برای پیگیری و نظارت بر اجرای توافقات و ارائه خدمات در نقاط مرزی مانند عرضه خدمات بهداشت و درمان از جمله سرفصل‌های این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، قرار شد جمعیت هلال احمر ایران با هماهنگی سازمان حج و زیارت درمانگاه‌هایی را در شهر دمشق و زینبیه دایر کند و همچنین درباره اقدامات بهداشت محیط در خصوص مکان‌های اسکان زائران در دمشق و زینبیه توافق‌هایی انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تفکیک مسئولیت‌های سازمان حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری درباره اعزام زائران به سوریه گفت: در این زمینه نیاز به هماهنگی بیشتری داریم که این کار در حال انجام شدن است و امروز تفاهم بیشتری بین دو سازمان نسبت به گذشته به وجود آمده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران نیز در خصوص انگشت‌نگاری از برخی زائران ایرانی در عربستان سعودی گفت:‌ این موضوع در شان هیچ مسلمانی نیست و ضرورتی برای این کار وجود ندارد.

وی افزود: مقامات عربستان سعودی ضرورت‌های امنیتی در این کشور را علت انگشت نگاری از برخی از زائران بیان کرده‌اند که اگر چه قابل توجه است اما این دلیل مجوزی برای رفتار اهانت آمیز با زائران نیست.

خاکسار قهرودی گفت: اگر چه با پیگیری‌های به عمل آمده وضع امسال در خصوص این گونه اقدامات نسبت به سال گذشته بهتر شده است اما اخیرا برخی برخوردها تشدید شده است

کد خبر 59374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز