همشهری‌آنلاین: رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت در تهران گفت: در کشور انواع سوخت به میزان فراوان وجود دارد اما وجود برخی مشکلات در نحوه عرضه آن، سبب شلوغی و ازدحام جایگاه‌های سوخت رسانی به ویژه در تهران شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیسی فر در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه از جمله مشکلات موجود در عرضه سوخت، کم بودن جایگاههای سوخت رسانی در شهرهای بزرگ به ویژه تهران است، افزود: همچنین مجهز نبودن این جایگاهها به برق اضطراری هنگام قطعی برق سبب طولانی شدن صف خوروها در برابر جایگاههای سوخت رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود جایگاه سوخت رسانی به ویژه در تهران سبب بوجود آمدن مشکلات فنی تلمبه ها می شود، تصریح کرد: در حالیکه طبق استاندارد جهانی هر تلمبه روزانه باید 5 تا 6 هزار لیتر سوخت عرضه کند، در کشور ما این میزان حداقل 20 هزار لیتر است که موجب کاهش عمر تلمبه ها و قطعات آنها می‌شود.

رئیسی فر گفت: متاسفانه در اجرای طرح ساماندهی سوخت در کشور شتاب زده عمل شد، بدون آنکه بررسی های دقیق علمی و میدانی در نحوه توزیع آن انجام شده باشد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت در تهران اضافه کرد: هم اکنون پس از گذشت یکسال و کسب تجارب فراوان در زمینه ساماندهی تهیه، عرضه و مصرف سوخت، مدیریت سامانه سوخت رسانی کشور می تواند از تجارب علمی و عملی کارشناسان این بخش بهره گیرد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت در تهران گفت: از مهمترین دلایل طولانی شدن صف خودروها در مقابل جایگاههای سوخت رسانی، زمان بر بودن سوختگیری خودروها و استفاده از کارتهای هوشمند است.

رئیسی فر با بیان اینکه از جمله مشکلات استفاده از کارتهای هوشمند در هنگام سوختگیری خودروها، طولانی شدن زمان سوختگیری است، افزود: سوختگیری خودرو با استفاده از کارت هوشمند حدود 5 دقیقه زمان می برد، در حالیکه پیش از برقراری سامانه هوشمند در جایگاههای سوخت این عمل در کمتر از یک دقیقه و 45 ثانیه تا دو دقیقه انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: زمان 5 دقیقه ای که هم اکنون در جایگاهها برای سوخت گیری خودروها مشاهده می شود، در صورت اجرای مراحل سوختگیری به طور معمولی است ، اما زمانی که مالکان خودرو با نحوه صحیح استفاده از کارت هوشمند آشنا نباشند و یا بخش نرم افزاری و سخت افزاری سیستم سوخت رسانی تلمبه ها دچار مشکل شود این زمان به چند برابر افزایش می‌یابد.

رئیسی فر با اشاره به اینکه یک سال از عرضه سوخت با استفاده از سامانه هوشمند در جایگاههای سوخت رسانی می گذرد ، خاطرنشان کرد : هم اکنون پس از تجربه یک ساله ، برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کارتهای هوشمند آشکار شده که سبب اختلال در عرضه سوخت در جایگاهها شده است.

رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت در تهران گفت: امیدواریم که مدیریت سامانه هوشمند سوخت، مشکلات موجود را برطرف کند

کد خبر 59473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز