اتحادیه فوتبال اروپا با انتشار بیانیه‌ای صریح اعلام کرد که باشگاه هایی که به تورنمنت موسوم به سوپرلیگ اروپایی ملحق شوند با عواقب سنگینی از جمله حذف از تمام رقابت‌های داخلی، اروپایی و جهانی روبرو خواهند شد.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ جزیره، فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا و فدراسیون فوتبال ایتالیا و سری‌آ مطلع شده‌اند که تعدادی از باشگاه‌های انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی به نظر در حال برنامه‌ریزی برای معرفی تورنمنت انحصاری خود موسوم به سوپرلیگ اروپایی هستند.

در صورت وقوع چنین امری، یوفا تمایل دارد تا به همراه فدراسیون‌های فوتبال اسپانیا و ایتالیا و اتحادیه فوتبال انگیس، لالیگا و سری آ و لیگ برتر انگلستان و همچنین فیفا و فدراسیون‌های عضو اعلام کند که نهادهای یادشده در تلاش‌ برای متوقف کردن این پروژه منفعت‌طلبانه متحد هستند؛ پروژه‌ای که برپایه منافع شخصی تعدادی از باشگاه‌ها بنا نهاده شده است آن هم در برهه‌ای که جامعه بیش از هر زمان دیگری به همبستگی نیاز دارد.

از این رو، همانطور که پیش از این از سوی فیفا و کنفدراسیون‌های عضو اعلام شد، باشگاه‌هایی که به این تورنمنت ملحق شوند از حضور در تمام رقابت‌های داخلی، اروپایی و بین‌المللی منع شده و بازیکنان این تیم‌ها نیز اجازه پوشیدن پیراهن تیم ملی کشور متبوعشان را نخواهند داشت.

کد خبر 595958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha