مدیر نظارت بر بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات نیروگاه‌های برق‌آبی خوزستان گفت: واحد چهارم نیروگاه سد کارون ‪ ۳‬در خوزستان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

"شکرالله عباسی"، افزود: نیروگاه ‪ ۱۰۰۰‬مگاواتی سد کارون ‪ ۳‬دارای چهار واحد ‪ ۲۵۰‬مگاواتی است که تاکنون سه واحد آن به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این واحد توان نیروگاهی خوزستان در بخش برق آبی تا پنج هزار و ‪ ۹۹۵‬مگاوات افزایش می‌یابد.

عباسی افزود: نیروگاه‌های برق آبی این استان در مجموع ‪ ۹۱/۳‬انرژی برق کشور در این بخش را تامین می‌کنند.

وی گفت: نیروگاه‌های برق آبی کشور هم اکنون شش هزار و ‪ ۲۹۲‬مگاوات برق تولید می‌کنند که از این میزان پنج هزار و ‪ ۷۴۵‬مگاوات توسط نیروگاه‌های مستقر در خوزستان تامین می‌شود که با وارد مدار شدن آخرین واحد ‪۲۵۰‬ مگاواتی نیروگاه کارون ‪ ۳‬این میزان به افزون بر شش هزار و ‪ ۵۰۰‬مگاوات خواهد رسید.

عباسی با اشاره به این که سایر استان‌های کشور تنها ‪ ۸/۷‬درصد از توان تولیدی انرژی برق آبی را تامین می‌کنند، گفت:تا پایان نیمه نخست امسال از مجموع ظرفیت تولید برق شبکه سراسری کشور سهم توان تولیدی انرژی نیروگاه‌های برق آبی کشور ‪ ۱۵/۲‬درصد بوده که ‪ ۱۳/۸‬درصد آن مربوط به تولید نیرگاه‌های برق آبی خوزستان بوده و بقیه توسط سایر نیروگاه‌های برق آبی کشور تامین شده است.

هم اکنون در بخش برق آبی در کشور ‪۱۹‬نیروگاه فعال است که شش نیروگاه از این تعداد شامل شهید عباسپور، کارون ‪ ،۳‬مسجد سلیمان، دز، کرخه،مارون در خوزستان واقع شده است.

کد خبر 5963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز