گروه سیاسی: ارائه با تاخیر برنامه‌های وزیران پیشنهادی کشور، اقتصاد و راه و ترابری، رئیس مجلس را بر آن داشت تا در پاسخ به تذکر نماینده کاشمر، بر تخلف دولت از مواد آیین‌نامه تاکید کند.

نمایندگان مجلس تا ساعاتی پس از آغاز جلسه علنی، برنامه کاری وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری را دریافت نکرده بودند و همین عامل زمینه انتقاد آنان را فراهم کرد.

این در حالی است که طبق ماده 188 آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهوری موظف است اسامی وزیران را به همراه شرح‌حال هر یک از وزیران و برنامه دولت تسلیم مجلس کند. 

 «البته تخلف کرده‌اند و باید به همراه معرفی وزرا، شرح حال و برنامه کاری آنها را می‌دادند.» این جمله‌ای بود که علی لاریجانی در واکنش به تذکر محمدرضا خباز نماینده کاشمر بیان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری، محمد رضا خباز، مخبر کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه تا ساعت 8 صبح یکشنبه 13 مرداد که نمایندگان وارد صحن علنی شدند هنوز برنامه‌ها تحویل نشده بود، اظهارداشت: نمی‌دانم این چه رفتاری است که با مجلس انجام می‌گیرد! آیا قراراست نمایندگان در ابهام بمانند؟ قرار نیست که ما از برنامه وزیران مطلع شویم؟

لاریجانی با وارد دانستن تذکر خباز اظهار داشت: «ظاهرا تعجیل‌شان تا امروز صبح طول کشید.»  نماینده مردم ایلام در خانه ملت نیز در واکنش به تاخیر دولت در ارائه برنامه خواستار موکول شدن جلسه رای اعتماد به زمان دیگری شد.

داریوش قنبری تاکید کرد: با توجه به این‌که تاکنون سابقه و برنامه‌ای از وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری به دست ما نرسیده است، فکر کنم برای روز سه‌شنبه نتوانیم تصمیم‌گیری کنیم و اگر به وقت دیگری موکول شود، بهتر باشد.

 این در حالی است که روز شنبه، حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایرنا از تحویل برنامه‌های وزرا به هیات رئیسه خبر داده و گفته بود تا یک ساعت دیگر این برنامه تکثیر شده و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد. وی در حاشیه جلسه علنی در پاسخ به سؤال همشهری که درباره دلیل این تعلل پرسید، گفت: در هر صورت تخلف از آیین نامه صورت گرفته است.

کد خبر 59667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز