مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

سرپرست شهرداری ساری از قرار گرفتن طرح تفصیلی ساری به عنوان یکی از بزرگترین نیازهای توسعه‌ای مرکز مازندران در مرحله بازبینی برای ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

ساری

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا مرادی با بیان اینکه با تصویب و اجرای طرح تفصیلی شاهد ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به شهروندان مرکز استان هستیم، گفت: طرح تفصیلی مرکز مازندران با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی مازندران و شهرداری ساری در مرحله بازبینی است و پس از بازبینی برای بررسی نهایی و تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا چند ماه دیگر این طرح پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به شهرداری ساری ابلاغ شود تا روند خدمت‌رسانی و توسعه در این شهر گسترش یابد.

مرادی از تصویب دفترچه عوارض ساختمان سال ۱۴۰۰ نیز خبر داد و گفت: این دفترچه از سوی استانداری ابلاغ شد و به زودی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. تک برگ شدن پروانه و پایان کار ساختمان در قالب سیستم یکپارچه شهرسازی نیز در حال انجام است و به زودی به طور کامل اجرا خواهد شد.

سرپرست شهرداری مرکز مازندران با تأکید بر ضرورت گسترش سرانه فضای سبز شهری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری افزایش تعداد پارک‌های محلی در ساری است. پس از پارک محلی کوی پزشکان که در آخرین روزهای سال ۹۹ به بهره‌برداری رسید، در حال حاضر پارک زعفرانیه در کوی زعفرانیه به مساحت ۷۹۰ مترمربع در حال ساخت است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران و شهرداری ساری برای طراحی، ساخت، تکمیل و تجهیز پارک در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با عنوان پارک پایداری نیز به امضا رسیده است و ساخت این پروژه به زودی آغاز می‌شود.

مرادی اصلاح هندسی و اجرای پروژه‌های مختلف با هدف روان‌سازی ترافیک را از دیگر برنامه‌های شهرداری ساری عنوان کرد و افزود: تعریض و ساماندهی ترافیکی محور جاده گلما در محدوده شهرک زیتون نیز در حال انجام است. ایجاد رفیوژ میانی به طول ۵۰۰ متر و جزیره‌های ترافیکی در ورودی شهرک‌های مستقر در مسیر حاشیه شرقی رودخانه تجن برای روان‌سازی ترافیک و ارتقای ایمنی و سهولت تردد اهالی این منطقه هم در دستور کار این پروژه قرار دارد.

کد خبر 597326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha