همشهری آنلاین: هواشناسان در آمریکا در اولین ساعات دوشنبه (14 مرداد) با سرعت گرفتن توفان گرمسیری ادوارد، وضعیت هشدار را در سواحل ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا گسترش دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان از اول ماه جاری میلادی در دهانه رودخانه می‌سی‌سی‌پی، درست در جنوب نیواورلئان در لوئیزیانا تا سان لوئیس پاس در فری‌پورت تکزاس هشدار در مورد توفان اعلام شده بود.

"مرکز ملی هاریکن" آمریکا در میامی فلوریدا انتظار دارد که توفان ادوارد که روز یک شنبه به صورت یک افت فشار در بعدازظهر یکشنبه در خلیج مکزیک ظاهر شده بود، دوشنبه صبح به گالوستون در تکزاس برسد.

به گفته این مرکز در ساعت 8 صبح دوشنبه به وقت شرق آمریکا، مرکز توفان گرمسیری – پنجمین توفان در این فصل- در حدود 80 کیلومتری جنوب غربی گراند ایسل درلوئیزیانا و حدود 460 کیلومتری جنوب شرقی گالوستون قرار داشت.

این توفان با سرعتی حدود 13 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده است، در حالیکه حداکثر سرعت بادهای مداوم به 85 کیلومتر رسیده است.

به گفته این مرکز انتظار می‌رود که توفان ادوارد در طول ساحل لوئیزیانا تا 10 سانتی‌متر و در جنوب غرب تکزاس تا 15 سانتی‌متر ریزش باران را باعث شود.

مرکز ملی هاریکن آمریکا همچنین هشدار داده اشت که در ساعات بعدازظهر دوشنبه امکان ایجاد گردبادهایی در لوئیزیانای جنوبی و بخش علیای ساحل تگزاس وجود دارد.

کد خبر 59795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز