مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت‌های صدور نسخه الکترونیکی در 10 درصد مراکز درمانی این استان، نسخه‌هایی که به صورت کاغذی نوشته می‌شود از سوی درمانگاه‌ها و پزشکان به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

نسخه الکترونیکی و کاغذی

 به گزارش همشهری آنلاین، در آذربایجان غربی  از ۲سال قبل اقدامات لازم درمورد نسخه نویسی الکترونیکی  در مورد بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی آغاز شده و از اواخر سال گذشته به صورت رسمی نسخه های الکترونیکی جای نسخه های کاغذی را گرفته است.در حال حاضر حدود 90 درصد نسخه ها در این استان الکترونیکی صادر می‌شود و در 10 درصد مابقی که عمدتا شامل نواحی کوهستانی است زیر ساخت‌های لازم مهیا نبوده و نسخه های کاغذی صادر می شود.
در استان علاوه بر12بیمارستان و درمانگاه  دولتی در 5هزار مطب پزشکی، داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری بخش خصوصی هم نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند وحدود 2 میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
با توجه به فراهم نبودن زیر ساختهای صدور نسخه الکترونیکی در 10 درصد مراکز درمانی این استان  نسخه‌هایی که به صورت کاغذی نوشته می‌شود از سوی درمانگاه‌ها و پزشکان به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.
بنابر اعلام مسئولان استانی تا پایان خرداد ماه و با اتمام دفترچه های کاغذی موجود از یک سو و تامین رایانه و اینترنت در نقاط دور دست همه درمانگاه ها و مطب ها ملزم به ارائه نسخه الکترونیکی هستند ولی از سوی دیگر پزشکان و شهروندان از  اجرای نسخه های الکترونیکی  با توجه به زمان بربودن ثبت این نسخه ها در سیسستم های رایانه ای راضی نیستند.

کد خبر 599866

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha