همشهری آنلاین: شهردار تهران با حضور در دانشکده معماری دانشگاه تهران از نمایشگاه طرح‌های معماری محله امامزاده یحیی که از سوی دانشجویان تهیه شده بود، بازدید کرد.

در این بازدید که مهندس کاشانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و مهندس چمران به عنوان مدرس این دانشگاه هم حضور داشتند، دکتر قالیباف از تمامی طرح های معماری که توسط دانشجویان طراحی شده بود دیدن کرد. وی همچنین از بنای در حال ساخت ادامه سایت رایانه دانشکده معماری نیز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، موضوع نمایشگاه مذکور یکی از پروژه‌های درسی دانشگاه معماری بود که به عنوان آخرین پروژه دوره کارشناسی به دانشجویان محول شده بود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا شدن دانشجویان رشته معماری با کارهای واقعی روز اعلام شده است.

مدیران دانشگاه محله امامزاده یحیی را به عنوان اصل به دانشجویان معرفی کرده‌اند و از آنان خواسته‌اند تا طرح معماری مربوط به این محله را در مساحت یک هکتار طراحی کنند.

60 دانشجوی معمار در طراحی‌های خود مواردی از جمله مسائل تاریخی، میراث فرهنگی، هویت محله و احساس تعلق اهالی به محله خود را مد نظر قرار داده‌اند.

به گفته مدیران دانشکده معماری دانشگاه تهران با حضور مدیران شهری و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند نقش موثری در ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی ایفا کند.

کد خبر 59990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز