مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: معاونت‌هاو سازمانهای مختلف در شهرداری تهران فعالیت‌های خود را برای کاهش آبگرفتگی در معابر اعلام کردند.

بارندگی‌های دو روز گذشته (23و 24 مهرماه) در تهران موجب شد تا شهروندان در برخی از معابر با آبگرفتگی‌های پراکنده مواجه شوند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از استقرار 300 گروه ویژه در نقاط حساس و آبگیر سطح شهر خبر دارد. به گفته محسن صادقیان این گروههای 2 و 3 نفره از صبح دیروز و همزمان با آغاز بارندگی‌ها در نقاط در معرض آبگرفتگی مستقر شده‌اند تا با اقدامات آنی خود، از بروز آبگرفتگی جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران هم اعلام کرد که دستگاههای لجن‌کش برای جلوگیری از بروز آبگرفتگی در سطح مناطق توزیع شده‌اند.

مصطفی سلیمی ضمن اعلام آمادگی سازمان خدمات موتوری شهرداری برای جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی در سطح خیابانها گفت: در حال حاضر برای هر یک از مناطق دستگاههای لجن‌کش خریداری شده که این دستگاهها مسیرهای عبور آب‌های جاری ناشی از بارندگی را لجن‌کشی و انهار را تمیز می‌کنند.

وی گفت: به پیمانکاران ابلاغ شده که به رفتگران و نیروهای خدماتی مسئول جمع‌آوری زباله‌ها در سطح مناطق تحت پوشش خود، توصیه کنند که‌ از رفت و روب معابر و خیابان‌ها به خصوص در مناطق شمال شهر و هدایت زباله‌های آنها به درون جوی‌ها و انهار خودداری کنند، زیرا هدایت زباله‌ها به جوی ها از خیابان‌های بالای شهر موجب تجمع زباله‌ها و مسدود شدن مسیر عبور آب در جوی‌های پایین شهر شده و احتمال بروز آب‌گرفتگی را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک تهران با اشاره به ترافیک سنگین در برخی از بزرگراه‌ها و خیابان‌های سطح شهر تهران به دلیل وقوع بارندگی در نخستین ساعات صبح   گفت: با قطع بارش‌ها وضعیت تردد خودروها در سطح شهر روان و ترافیک سنگین مشاهده نشد.

نعمت‌اللهی با اشاره به تاثیر بارش باران در ایجاد ترافیک سنگین ساعات ابتدایی صبح  در سطح بزرگراه‌های تهران گفت:  تا ساعت 8:30 دقیقه صبح دوشنبه (24 مهر) تعدادی از بزرگراههای اصلی، خیابانها و تقاطع‌های تهران دارای ترافیک سنگین بودند که خوشبختانه با توقف بارندگی‌ها و آفتابی شدن هوا، تصاویر دوربینهای مرکز نظارت کنترل ترافیک، تردد روان خودروها در سطح شهر و همچنین در بزرگراه‌ها را نشان می دادند.

کد خبر 6017

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز