شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

زباله‌های گردشگران، طبیعت استان گیلان را با بحران مواجه ساخته است.

علیرضا بحرانی، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اعلام این مطلب به میراث خبر گفت: زباله‌های گردشگران، مناطق طبیعی این استان را بحرانی کرده و متأسفانه روزبه‌روز هم وضعیت بدتر می‌شود؛ به‌طوری که با تمام تلاش‌های محیط زیست،  به‌جای آنکه پیشرفتی حاصل شود،  پسرفت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه متولی جمع‌آوری زباله‌ها در چشم‌اندازهای طبیعی مشخص نیست، افزود: متأسفانه قانون متولی مشخصی را برای این امر تعیین نکرده است؛ ضمن اینکه شهرداری در جمع‌آوری زباله‌های خارج از شهر نقشی ندارد.

استانداری نیز هیچ‌کاری تابه‌حال در این‌باره انجام نداده است. محیط زیست هم در پاکسازی مناطق طبیعی به‌صورت خودجوش عمل می‌کند.

بحرانی،  نبود بودجه را دلیل عدم فرهنگ‌سازی از طرف محیط زیست دانست و گفت: امسال بودجه بسیار پایین بود و نتوانستیم برای آموزش مردم کاری انجام دهیم و آموزش فقط به مصاحبه‌های تلویزیونی و گفت‌وگوهای رسانه‌ای محدود بود.

وی اکثر زباله‌ها را قوطی‌های کنسرو، بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی اعلام کرد و افزود:90 درصد زباله‌های رها شده در طبیعت مربوط به مسافرانی است که از خارج استان به قصد تفرج به استان سفر می‌کنند.

کد خبر 60204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز