سریال «عشق، مرگ و ربات‌ها» (Love, Death and Robots) مجموعه انیمیشن بزرگسالان محصول نتفلیکس است. این مجموعه آنتولوژی است، به این معنا که ما در هر قسمت با داستانی مستقل از باقی قسمت‌ها مواجهیم که البته روایت هیچ‌کدام از این داستان‌ها بیش از ۱۵ دقیقه طول نمی‌کشد.

عشق مرگ و ربات‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۲۰۰۸  تیم میلر کارگردان ددپول و دیوید فینچر تصمیم گرفتند یک مجموعه آنتولوژی انیمیشن مخصوص بزرگسالان به سبک داستان‌های مجله کمیک هوی‌ متال (Heavy Metal) بسازند. (Heavy Metal یک مجله علمی-تخیلی است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. این مجله در درجه اول به دلیل داشتن ترکیبی از داستان‌های علمی-تخیلی، فانتزی و کمیک‌های استیم‌پانک مشهور است.)

میلر و فینچر به سراغ سرمایه‌گذاران مختلفی رفتند و در نهایت بعد از مدت‌ها، نتفلیکس از ایده آن‌ها استقبال کرد و سریال «عشق، مرگ و ربات‌ها» (Love, Death and Robots) ساخته شد.

انیمیشن‌های این مجموعه هر کدام دارای فضای داستانی، سبک ساخت، روایت و ماجرای مستقلی است و هر قسمت، بر اساس یک داستان کوتاه و در استودیوی انیمیشن جداگانه‌ای ساخته شده است. داستان‌های بسیار کوتاه خلاقانه این مجموعه، گاه دارای روایتی جذاب و قصه‌ای قابل‌ قبول هستند و گاه به نظر می‌رسد نویسنده اهمیت چندانی برای قصه‌گویی قائل نبوده و تنها به نمایش ایده خلاقانه‌اش بسنده کرده است. 

مرگ هیتلر قبل از جنگ، حکومت لبنیات بر زمین | نگاهی به سریال عشق، مرگ و ربات‌ها

جذابیت این سریال، در این است که در هر قسمت با ایده تازه‌ای غافلگیر می‌شوید و از آن‌جا که گاهی شاید بیشتر از ۵ دقیقه وقتتان را نگیرد، کنجکاوید که ببینید در قسمت بعد با چه سبک انیمیشن و با چه ماجرای حیرت‌انگیزی مواجه می‌شوید. و البته از آن‌جا که این سریال برچسب مخصوص بزرگسالان را دارد، از نمایش تصویرهای خشونت‌آمیز هم ابایی ندارد. 

در یک قسمت، شاهد نبرد دو هیولا هستید که مبارزه‌کنندگان اصلی، با ذهن کنترلشان می‌کنند، در قسمتی دیگر می‌بینید که «ماست» هوشمند، چطور بر جهان فرمانروایی و مشکلات بغرنج سیاسی و اقتصادی را حل می‌کند، یا گرگینه‌ها در ارتش امریکا چطور در نبرد افغانستان مبارزه می‌کنند، ربات‌ها را می‌بینید که در دنیای پساآخرالزمانی گردش و درباره انسان‌های منقرض شده گفتگو می‌کنند، در قسمتی دیگر، مرد چینی جوانی به موجودی افسانه‌ای به نام هولی جینگ کمک می‌کند که از استعمارگران انتقام بگیرد، زن و شوهری تاریخ حیات و تمدن بشر را با دور تند در جایخی یخچال قدیمی خانه جدیدشان تماشا می‌کنند، فروشنده دوره‌گرد پیر و همکار جوانش در دل بیابانی با پدیده‌ای شگفت‌انگیز و ناشناخته مواجه می‌شوند، هوش مصنوعی تاریخ جایگزین جهان را بر اساس مرگ هیتلر پیش از وقوع جنگ جهانی دوم به هجو می‌کشد و ... . 

مرگ هیتلر قبل از جنگ، حکومت لبنیات بر زمین | نگاهی به سریال عشق، مرگ و ربات‌ها

 این مجموعه برای علاقمندان به داستان‌های علمی‌-تخیلی و ادبیات گمانه‌زن سرگرمی خوبی است، یا کسانی که دوست دارند با تماشای انیمیشن‌هایی کوتاه این سریال، خودشان را در معرض غافلگیری‌های مداوم قرار دهند. هر کسی ممکن است بعضی قسمت‌ها را دوست داشته باشد، بعضی را دارای ایده‌ای جالب بیاید و بعضی دیگر را خسته‌کننده یا ناامیدکننده. فصل اول این سریال دارای ۱۸ قسمت است و فصل دوم که به تارگی منتشر شده، ۸ قسمت. کسانی که این انیمیشن‌ها را تماشا می‌کنند، ممکن است از سطح واقع‌گرایی برخی از آن‌ها شوکه شوند. به کارگیری تکنیک‌هایی خیره‌کننده، زیبا و با جزئیات، از ویژگی‌های مهم این مجموعه است و معیار خوبی است برای برآورد قدرت روز استودیوهای انیمیشن‌سازی جهان. 

کد خبر 602600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha