همشهری‌آنلاین: بیانیه چهارمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در نشست پایانی در سالن اجلاس سران قرائت شد

به گزارش شبکه خبر، در بخشی از این بیانیه با بیان این که پیروان ادیان ابراهیمی فراتر از تفاوت در دیدگاه ها در اصولی همچون اعتقاد به آمدن منجی در انتهای تاریخ و تغییر وضع بشر با حضور او توافق دارند تاکید شده است: منجی آسمانی باید با آموزه های وحیانی سیاست ها و حقوق فردی واجتماعی جهان راتعیین کند.

این بیانیه می افزاید: امروزه پاره ای ازصاحبان رسانه‌ها می‌کوشند تا پیروان ادیان ابراهیمی راجنگجو ، خشونت طلب و خونریز نشان دهند و این هدف را تبلیغ می کنندکه پیروان ادیان ابراهیمی همچون اسلام ، مسیحیت و یهودیت اهل گفتگو و مدارا نیستند و در مسیر رسیدن به قدرت از هیچ ستمی دریغ نمی ورزند به طوری که حتی تمسک جستن پیروان ادیان به مهدویت و منجی گرایی را در همین چارچوب توجیه و تفسیر می کنند.

این بیانیه با اشاره به این که ظهور منجی پایان بخش خشونت ظلم و استبدادطلبی ظالمان است افزوده است : عصر ظهور عصری است که همه انسانها در کنار یکدیگر به زندگی پرنشاط ، بامعنا و لبریز از عدالت و صلح خواهند پرداخت و به اطاعت از تعالیم خداوند مشغول خواهند شد.

این بیانیه همچنین با تاکید بر این که پیروان ادیان ابراهیمی در مسیر بهبودی وضع دنیای خویش با وجود اعتقادبه منجی از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند آورده است : پیروان ادیان ابراهیمی هیچگاه اعتقاد به منجی را عاملی موجه برای کم کوشی خویش تلقی نمی کنند و در این عین حال که چشم انداز ظهور منجی را پیوسته مورد توجه دارند اما همواره به تصحیح دنیای اطراف خویش و به احیای حق و کاستن از ظلم همت می گمارند.

این بیانیه می‌افزاید: اندیشمندان بزرگ در دنیای امروز در پاسخ به پرسشهای انسان معاصردرعرصه های مختلف حیات بشری ازجمله جامعه شناسی روانشناسی سیاست وآینده تاریخ به سوی دین گرایش پیداکرده ونیازبه دین راامری ضروری تلقی کرده اندکه بایدبه قوانین وسیاست های آن رجوع کنند و امروزه بشر پس ازگذشت سه قرن از آغاز رنسانس وپس از آزمودن اندیشه جدایی دین از سیاست و حقوق بار دیگر به این نتیجه رسیده است که آموزه‌های دینی و در راس آن منجی گرایی می‌تواند بهترین راهکار و توصیه‌ها را به حاکمان سیاسی پیشنهاد دهد و به تدوین حقوق فردی و جمعی بپردازد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است :ادیان براین باورندکه اعتقاد به حاکمیت منجی آسمانی یگانه راه حل درمسیراهداف سیاسی و حقوقی است بطوری که اندیشمندان می توانندباتکیه به آن به دنبال راهکارهای راهبردی در عرصه های متفاوت بشری از جمله سیاست و حقوق باشند.

بیانیه چهارمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تاکید کرده است : اندیشه منجی گرایی و مهدویت می تواند به مثابه شیرازه انسجام بشری و تفاهم جهانی در راستای وحدت انسان ها در سطح جهان مطرح شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این همایش سال آینده با رویکرد دولت زمینه ساز راهبردها و راهکارهای تحقق آن را مورد گفتمان خود قرار می‌دهد

کد خبر 60742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز