یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما و جان مک‌کین در کلیسایی در کالیفرنیا، برای اولین بار با هم در میان مردم ظاهر شدند.

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، دو سیاستمدار در این دیدار در کلیسای سادلبک در کالیفرنیا که شب یکشنبه انجام گرفت، با هم دست دادند و دوستانه به شانه هم زدند.

اوباما به مک‌کین گفت: «خوشحالم که شما را می‌بینم. مک‌کین هم پاسخ داد: «از دیدن شما خوشحالم.»

بدون مواجهه
یکی پس از دیگری و جدا از هم این دو نامزد با ریک وارن، کشیش این کلیسا یک ساعتی را درباره مواضع سیاسی خود صبحت کردند. در میان مسایلی که مطرح شد، علاوه بر جنگ عراق، درباره مساله سیاست امنیتی و مالی و همچنین موضوعات مذهبی نیز رایزنی‌هایی انجام گرفت.

اوباما اعلام کرد در صورت ریاست جمهوری افزایش مالیات‌ها را که بیش از 150 هزار دلار است، برای خانواده‌ها واقعی خواهد کرد. به گفته وی، افزایش مالیات‌ها برای بهبود زیرساختارها در آمریکا و بهبود مدارس ضروری است.

شکار بن‌لادن
مک‌کین هم قصد دارد در صورت ریاست جمهوری اسامه بن‌لادن، رهبر تروریست‌های القاعده را «تا دروازه جهنم تعقیب و شکار کند» و او را به مجازات برساند. مک‌کین در همین حال افراط‌گرایی مذهبی ر ا«چالش قرن 21» نامید.

این جمهوری‌خواه قول داد با سازمان تروریستی القاعده تا پیروزی کامل بر آن، مبارزه کند. وی گفت آمریکا باید شهادت دهد که از آزادی و حقوق‌بشر در جهان دفاع خواهد کرد.

اعتراف علنی
اوباما در پاسخ به سنگین‌ترین اشتباه اخلاقی‌‌اش در برابر حدود 2000 بیننده گفت گاهی اوقات «به شدت خودخواه» می‌شود. علاوه بر این، او در گذشته مواد مخدر مصرف کرده است. این سناتور ایلینویز ادامه داد: «من جوانی سختی داشتم.»

رقیب او مک‌کین هم جدایی‌اش از همسر اول خود را بزرگ‌ترین شکست اخلاقی خود توصیف کرد. وی گفت آن زمان «شخصی به شدت دارای نقص بوده است.»

مساله اخلاق
از اوباما و مک‌کین درباره موضوع سقط جنین هم سوال شد. اوباما پاسخ روشنی نداد که از چه زمان جنین از حقوق انسانی بهره‌مند می‌شود. اما مک‌کین که مخالف سقط جنین است بدون هیچ تردیدی پاسخ داد: «از بدو لقاح.»

کد خبر 60768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز