همشهری آنلاین: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 8 شهریور تا 6 مهر به مدت یک ماه در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه آخرین سفارش پیامبر اکرم (ص) به کتاب خدا و عترت است که جدایی‌ناپذیر هستند، اظهار داشت: همه ما تصویر یکسانی از فضای ماه مبارک رمضان در ذهن و دل داریم که در یک توصیف کوتاه می‌توان گفت که فضای ماه مبارک رمضان تفرجگاه اهل انس و اهل معرفت با کلام الهی است.

وی با بیان اینکه هر کس به فراخور خود از روزها و شبهای ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شود، تصریح کرد: این ماه ویژگی‌های خاص خود را دارد که تأثیرات آن در همه مسائل اجتماعی مشهود است، به طوری که در این ماه جرایم اجتماعی کاهش چشمگیری می‌یابند.  بنابرین ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا بهره نظام یافته‌ای از این ماه ببریم.

صفار هرندی با بیان اینکه افراد با ذکر و دعا به تجارب فردی دست می‌یابند، افزود: باید برنامه‌های جمعی نیز برای این ماه تدارک دید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سالها قبل متکفل برنامه‌های جمعی در ماه رمضان شده است. امسال شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماهی که ماه قرآن است از 27 شعبان تا 26 رمضان برگزار می‌شود.

برای ما پذیرفته شده است که هرگز نباید هیچ روزی مساوی روز قبل و یا حتی کمتر از آن باشد. بر این اساس نمایشگاه امسال را پربارتر از سال گذشته در نظر گرفته‌ایم و در هر زمینه‌ای به ارتقای کیفی اقدام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر سال برخی از کارها تکرار می‌شود، از این رو باید زمینه‌های جلب مخاطب را فراهم کرد و از آثاری بهره‌مند شد که حاوی تحرک بیشتر و جاذبه‌های بیشتری باشد، گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نمایشگاه برنامه‌های مشابه سال قبل و با تقویت بنیه کیفی و در برخی موارد کمی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن پیش از ماه رمضان شروع می‌شود و سعی بر این است تا سالهای آینده نمایشگاه را از نیمه شعبان شروع و تا نیمه رمضان ادامه دهیم، تصریح کرد: امسال و در پی آن سالهای آینده نیز ساعت فعالیت نمایشگاه تغییر می‌کند که با توجه به بحبوحه گرمای هوا و وقت محدودتر در زمان روزه‌داری ساعت نمایشگاه از 15 عصر تا 24 نیمه شب خواهد بود.

وی فعالیت‌های بخش حوزه‌های علمیه را شامل ارائه رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد، برگزاری 10 نشست علمی با حضور اساتید حوزه‌های علمیه خواند و در ادامه فعالیت بخش دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: دفاعیه 5 رساله دکتری و کارشناسی ارشد، ارائه و انتخاب پایان‌نامه های برتر، نشریات قرآنی دانشگاه‌ها و انتخاب برترین‌های آنها، برگزاری 14 نشست تخصصی قرآن کریم با حضور اساتید دانشگاهی، نوآوری‌های قرآنی در دانشگاهها از فعالیتهای عرصه دانشگاهی خواهند بود.

صفار هرندی با بیان اینکه امسال بخش الکترونیک هم در عرصه فعالیتهای قرآنی جدیت پیدا می‌کند، اظهار داشت: نرم افزارهای قرآنی را به داوری خواهیم گذاشت و برترینهای آنها شناسایی شده و برای خرید و اهدا به مؤسسات قرآنی اقدام می‌شود. پخش زنده شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم  بر روی اینترنت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی نیز از دیگر فعالیتها خواهد بود.

علی خواجه پیری نیز در این نشست خبری با بیان اینکه دبیرخانه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به ارزیابی نقاط ضعف و قوت پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن پرداخت، اظهار داشت: این نمایشگاه که با تغییر نسبت به نمایشگاه قبل از 8 شهریور ماه ( 27 شعبان) تا 26 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، سعی دارد که یک روز پیش از افتتاح نمایشگاه قرآن، آماده شود. امسال برای نخستین سال است که این نمایشگاه در 29 روز برگزار می‌شود چرا که سالهای گذشته از 20 تا 26 روز مدت زمان برگزاری نمایشگاه بوده است.

کد خبر 61041

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز