چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در مورد مخالفت شهرداری با برگزاری نمایشگاه‌های موقت پاییزه وزارت بازرگانی در ماه رمضان، گفت:

با این که وزارت بازرگانی یا سازمان بازرگانی شهر تهران در یک یا چند نقطه از شهر چادر زده و مواد غذایی عرضه کنند مخالفیم، چون مسائل ترافیکی، امنیتی و بهداشتی رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سما، شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه افتتاح بوستان پردیس بانوان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: شهرداری تهران فروشگاه‌های شهروند و 122 بازار روز در محلات شهر دارد، همه آن‌ها را در اختیار وزارت بازرگانی قرار می‌دهیم و آن‌ها می‌توانند در آن مرغ، گوشت، تخم مرغ و غیره توزیع کند و ما نیز به خاطر رفاه شهروندان از آن استقبال می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این که وزارت بازرگانی در چند نقطه شهر چادر بزند در شان مردم نیست و مخالفت کرامات انسانی است، کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد ماشین‌های یخچال دار سر چارراه‌‌ها گذاشته و مرغ بفروشند، واقعا این کار نه منطقی است، نه شان مردم در آن رعایت می‌شود به علاوه موجب ترافیک نیز می‌شود.

قالیباف افزود: ما با ماشینی که در خیابان می‌ایستد و هنوانه می‌فروشد، برخورد می‌کنیم، چه طور وزارت بازرگانی از ما توقع دارد که سر چهار راه‌ها یخچال بگذارد و مرغ بفروشد.

وی در ادامه گفت: 122 میدان تره بار و فروشگاه شهروند را برا ی عرضه محصولات در اختیار وزارت بازرگانی قرار می‌دهیم، اما با عرضه آن در خیابان‌ها مخالفیم.

شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های بوستان پردیس بانوان، گفت: قبلا قول داده بودیم که شهر تهران را به چهار منطقه تقسیم می‌کنیم. امروز در حوزه جنوب این افتتاح انجام شد و در آینده نه چندان دور در محدوده غرب نیز دو مجموعه افتاح خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه 27 هکتار است و یک سالن سرپوشیده ورزشی با امکانان مختلف دارد. همچنین مجهز به کتابخانه، مهدکودک، پیست دوچرخه سواری و از همه مهمتر زمین چمن فوتبال استاندارد است.قالیباف ادامه داد: با توجه به اینکه خانم‌ها در زمینه فوتبال افتخارات خوبی داشتند، اما زمین فوتبال استاندارد و مناسب ویژه بانوان نداشتیم که این زمین آماده افتتاح و از امروز می‌تواند در اختیار تیم‌های مختلف قرار گیرد.

شهردار پایتخت، گفت: این مجموعه در کنار پارک آبی آزادگان قراگرفته که خانواده‌ها می توانند از این پارک استفاده کنند و همان‌طور که آقایان از فضای پارک‌ها به راحتی استفاده می‌کنند، این فضا به‌طور ویژه برای بانوان در نظر گرفته شده است.

وی به راه اندازی دیگر پارک‌های بانوان اشاره کرد و افزود: در تهران احداث 5 پارک ویژه بانوان را در برنامه داریم. دو پارک مکان‌یابی شده، ردیف اعتبارشان مشخص شده و عملیات احداث‌شان آغاز شده است و در زمان بندی مناسب در مناطق 18 و 22 افتتاح می‌شوند.

قالیباف همچنین، گفت: ما با دیوارکشی و تفکیک جنسی به این معنا‌یی که شایع شده مخالفیم. در همه برنامه‌های شهرداری در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی و ورزشی، توجه ما خانواده محور است و این فرصت را فراهم کردیم که خانواده با هم از این محیط‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این محدوده بیش از 100 هکتار پارک داریم که همه خانواده‌ها از آن استفاده می‌کنند و این فضای 27 هکتاری برای خانم‌ها فراهم است که بطور‌خاص از آن استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل کامل نشدن فضای سبز این پارک، در بعضی نقاط از بیرون به داخل مشرف است، گفت: زمین فوتبال، سالن‌ها و بخشی از باغ ژاپنی سرپوشیده و غیر مشرف است و بانوان می‌توانند بدون حجاب ورزش کنند. اما برای استفاده ازپیست دوچرخه سواری حتما باید از حجاب را رعایت کنند.تا جایی که برایمان امکان داشته باشد به جهت فیزیکی دید اینجا را محدود کردیم اما به طور کامل دیدش محدود نیست.

وی در ادامه ضمن تشکر از مجموعه رسانه‌های مکتوب در انعکاس اقدامات شهرداری و داشتن نگاه منصفانه به اشکالات پیش آمده به رسانه‌های دیداری و شنیداری اشاره کرد و گفت: رادیو نیز در این زمینه فعال است، به خصوص صدای شهر و دیگر شبکه‌های رادیویی به اقدامات شهرداری می‌پردازند، خطاب من بیشتر سیماست و امیدوارم سیما به همین صحبت‌های من رفتار سیاسی و حرفه‌ای نشان ندهد و همه بخش‌های صحبت را پخش کند ، هرچند می‌گویند با رسانه جر وبحث و شوخی نکنید.

وی، افزود: بعضی اخبار ملی و فراملی است، مایه افتخار است، هم برای مردم ایران و هم برای دنیا، وقتی موضوعی مربوط به شهر تهران است، حتی اگر فقط شبکه 5 در گوشه‌ای از اخبار ساعت 18 هم آن را اعلام کند کافی است.

قالیباف، ادامه داد: چطور می‌شود وقتی اشکالی پیش می‌آید در سطح ملی و در چند شبکه آن را پخش می‌کنند، ولی اقدامی مثل نورپردازی برج میلاد، برج آزادی یا افتتاح پارک بانوان که می تواند برای دیگر شهرها نیز الگو باشد، از رسانه ملی پخش نمی‌شود .

شهردار پایتخت با بیان این که این مسائل را به ریاست سازمان صدا و سیما هم  اعلام کرده و وی نیز بعضی از آن‌ها را پذیرفته است، افزود: امیدوارم رسانه ملی با شهرداری منصفانه‌تر و مهربان‌تر رفتار کند، اگر با قالیباف مشکل دارند موجب نشود حق مردم شهر تهران، زحمات شهرداری و زحمات شورای شهر تضییع شود.

وی در ادامه با اشاره به این که قوانین این پارک مانند پارک‌های دیگر است، گفت: نیروی انتظامی و پلیس خواهران، مسئولیت برقراری امنیت داخل پارک را بر عهده دارد.

قالیباف در ادامه در مورد استفاده از تلفن همراه دوربین‌دار در این پارک‌ها گفت: باید سطح فرهنگ در خانواده‌ها بالا برود و همه بپذیرند در این گونه محیط ها، تصویر برداری نکنند، چراکه اگر کسی با نگاه سو استفاده این کار را انجام دهد، مشکلاتی پیش می‌آید و باید دست به دست هم دهیم تا چنین مسائلی ایجاد نشود.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حساب‌های مالی شهردار ی تهران اظهار کرد: در بخش حساب‌های مالی و شرکت‌ها، شورای شهر و آقای چمران حتما موافقند که در هیچ مقطعی در 50 سال گذشته، این شفافیت وجود نداشته و در دوسال قبل حتی شورا به شرکت‌ها اشراف نداشت، اما امروز به گونه‌ای است که اگر مردم به بخش‌مالی و اداری بروند، آخرین وضعیت مالی شهرداری کاملا روشن است و فکر می کنم در این زمینه گله‌ای نباشد.

وی افزود: اما این که همه مصوبات شورای شهر در تهران به طور کامل اجرا می‌شود، این گونه نیست و شورای شهر هم چنین توقعی ندارد، چراکه هر هفته طرح‌های زیادی در شورا مطرح و حجم کار زیادی وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم به اندازه توانمان با اولویت بندی، کارها را انجام دهیم که فکر می کنم در شهر نیز ملموس باشد.

قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد فروش بلیط در مقطعی از زمان به بازدید کنندگان آبنمای موزیکال بوستان آزادگان گفت: سال گذشته که این آبن‌ما را افتتاح کردیم، هنوز از پیمان‌کار به‌طور کامل تحویل نگرفته بودیم و مشکلاتی وجود داشت که مدتی آن را تعطیل کردیم  که با رفع نقایص آن مجددا راه اندازی شد وهرشب در تابستان کار می‌کند.

وی افزود: قبلا به دلیل سرمایه گذاری بخش خصوصی، قرار بود تا فروش بلیط انجام شود، اما واقعا برای مردم جنوب شهر این امکان وجود نداشت که در هر مرتبه پولی پرداخت کنند، به همین دلیل در قرار داد بخش خصوصی این هزینه را پرداخت کردیم و هم اکنون نه در بوستان ملت و نه در پوستان آزادگان مبلغی دریافت نمی‌شود.

شهردار تهران در مورد اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری گفت: همه پروژه‌های عمرانی مانند اتوبان شهید باکری، تونل توحید طبق زمان بندی انجام می‌شود و دو هفته آینده عملیات تونل نیایش – صدر آغاز می‌شود و پروژه‌های عمرانی طبق زمان بندی بدون هیچ وقفه‌ای با وجود مشکلاتی چون کمبود سیمان، میل گرد، گرانی مصالح، قطع برق ادامه دارد و پروژه میلاد و توحید سه شیفت در حال کار است و پروژه یک شیفتی در شهر کم داریم.

قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تصیمیم شهرداری در مورد احداث گورستان در تلو ومخالفت محیط زیست با بیان این‌که این محدوده پایین تر از محدوده تلوست و زمین‌های آن مربوط به منطقه سرخه حصار است، خاطر نشان کرد: محیط زیست بحث کارشناسی دارد که ما به این بحث وارد نشدیم، اما به هر حال باید آن‌ها پیشنهادی بدهد، چون یکی از معضلات امروز تهران کمبود و توسعه گورستان است و تمرکز آن در یک نقطه منصفانه نیست.

وی افزود: در اعیاد شعبان و روزهای پنجشنبه، جمعیت زیادی به سمت بهشت زهرا(س) می‌روند که موجب ایجاد ترافیک و گذران وقت زیادی می‌شود و حتما باید محیط زیست نقطه دیگری را پیشنهاد دهد، چون این شهر گورستان می‌خواهد و هم اکنون نیز زمان زیادی را ازدست داده‌ایم.

قالیباف در ادامه گفت: بهشت زهرا دارای یک پارک بزرگ است و مسائل بهداشتی در آن رعایت می‌شود و گورستان‌های آینده را نیز طوری طراحی کردیم که وقتی مردم در آن حضور می‌یابند کاملا یک محیط باز و مفرحی نیز وجود داشته باشد و رعایت مسائل بهداشتی و امنیتی را نیز مد نظر داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که این معضل که به عنوان دغدغه‌ای برای ماست، به زودی حل شود.

کد خبر 61119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز