مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی خُرد در ایام کرونا آسیب دیدند که مهمترین مشکل آنان سرمایه در گردش بود.  

شهرک صنعتی سفیدرود

فریبرز سعیدی‌ کیا با بیان این مطلب به همشهری آنلاین گقت: برخی از واحدهای تولیدی گیلان در این ایام خط تولید خود را تغییر دادند و نیازهای روز جامعه به‌ویژه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را تولید کردند تا از وضعیت بحرانی خارج شوند.   

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ تعداد ۶۶ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که شامل ۵۰ واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۱۶ واحد خارج از شهرک‌ها بوده است. به گفت وی میزان اـغال واحدای بهره‌برداری شده در سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۱۴ نفر و تعداد اشتغال واحدهای مجددا راه‌اندازی شده ۴۷۴ نفر بوده است.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان همچنین در خصوص انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده شهری به شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: مسئولان بخش اصناف گیلان درخواست ایجاد شهرک مشاغل در فاز ۲ شهرک صنعتی سپیدرود رشت را دارند.   در اختیار قراردادن  فضای تجاری مناسب و نزدیک به شبکه حمل و نقل ریلی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه و در حداقل زمان ممکن از سوی شهرک‌های صنعتی گیلان در خواست اصناف بوده، تا گام موثری به منظور ساماندهی صنوف و مشاغل آلاینده برداشته شود که امیدواریم این امر محقق شود.

سعیدی‌ کیا افزود: گیلان ۳۶ شهرک صنعتی دارد که از این تعداد ۳۳ شهرک فعال هستند. اراضی در اختیار شهرکهای صنعتی گیلان هزار و ۸۵۰ هکتار است. ۳۶۰۰ واحد صنعتی فعال و غیرفعال در استان وجود دارد که از این میزان یک سوم آن در شهرک صنعتی مستقر هستند و ۲۶۴ واحد آن غیرفعال هستند.   

به گفته وی، این تعداد از واحدهای صنعتی توانسته‌اند برای ۸۷ هزار و ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد کنند. چنانکه گیلان از نظر اشتغال صنعتی رتبه ۱۲ کشور و از نظر تعداد واحد صنعتی رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

شهرک صنعتی سپیدرود رشت دارای بیشترین واحدهای تولیدی است، اما گیلان با کمبود زمین برای توسعه صنایع و شهرک‌های صنعتی مواجه است. پیش از این شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از طرح توسعه‌ شهرک صنعتی سپیدرود رشت به میزان ۵۰۰ هکتار خبر داده بود اما پس از چند سال اقدامی صورت نگرفته و طی سالهای اخیر نیز دیگر شهرک‌های صنعتی گیلان از نظر وسعت توسعه پیدا نکرده‌اند.

کد خبر 613167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha