مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از آغاز پایش تصویری پناهگاه حیات وحش میانکاله با هدف شناسایی متخلفان و همچنین رصد وضعیت زیست محیطی این زیستگاه باارزش خبر داد.

تالاب میانکاله

به گزارش همشهری آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان این که رصد دائمی وضعیت میانکاله یکی از دغدغه‌های جدی ما در سال‌های اخیر بود، به همشهری آنلاین گفت: طی سال‌های اخیر بارها شاهد بودیم که برخی متخلفان و سودجویان با انجام اقدامات تخریبگرانه مانند آتش‌سوزی‌های عمدی آسیب‌های متعددی به این پناهگاه وارد کردند. برای رصد نامحسوس و شناسایی این افراد اقدام به نصب دوربین‌های تله‌ای در مناطق مختلفی از میانکاله شد.

وی افزود: پیش‌تر از این روش پایش در برخی مناطق حفاظت شده دیگر استان نیز استفاده شد که نتیجه‌بخش هم بود و منجر به شناسایی و دستگیری برخی متخلفان شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دوربین‌های به کار گرفته شده در میانکاله ۲۴ ساعته تصویر مناطق حساسی که انتخاب شده را ثبت می‌کنند. این دوربین‌ها علاوه بر فیلمبرداری قابلیت عکاسی هم دارند و برخی از آن‌ها نیز دید در شب هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: دوربین‌ها در نقاط حساسی که طبق تجارب سال‌های گذشته احتمال تردد متخلفان و همچنین انجام اقدامات تخریبگرانه در آن‌ها وجود داشت نصب شده‌اند. اگر هم احساس شود که به تغییر محل نصب دوربین‌ها نیاز است این امکان وجود دارد که محل نصب آن‌ها را تغییر دهیم.

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: با نصب این دوربین‌ها علاوه بر امکان رصد تخلفات احتمالی مانند شکار یا اقدام به آتش زدن و تخریب عرصه‌های میانکاله فراهم شد، می‌توانیم تصاویری منحصربه‌فرد از حیات وحش میانکاله نیز داشته باشیم.

 این مسئول خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا تعداد این دوربین‌ها را در میانکاله افزایش دهیم. البته برای تحقق این هدف به جذب اعتبارات نیاز داریم و امیدواریم که به مرور شاهد افزایش نصب دوربین‌های تله‌ای در میانکاله و سایر مناطق حفاظت شده استان باشیم.

بخش مهمی از آتش‌سوزی‌های میانکاله عمدی و توسط متخلفانی مانند شکارچیان غیرمجاز رخ می‌دهد که هر سال آسیب زیادی به این پناهگاه مهم حیات وحش در شرق مازندران وارد می‌کند.

کد خبر 613802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha