یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

امیر حاج رضایی: هیچ فهرستی کامل نیست و مطمئناً هر فهرستی نمی‌تواند همه را راضی کند و مورد قبول همه واقع شود اما نکته مهم این است که باید این حق را برای سرمربی تیم‌ملی قائل شویم که فهرست تیم‌ ملی را براساس نظرات خودش انتخاب کند و آنها را برای بازی و اهداف تاکتیکی‌اش در نظر بگیرد.

 هرچند به این فهرست نیز نقدهایی وارد است اما در فاصله 2 هفته مانده به اولین بازی تیم‌ملی، نقد من حمایتی است. به اعتقاد من، با توجه به 2 هفته زمان باقیمانده تا بازی تیم‌ملی باید از این فهرست و علی دایی حمایت کرد و در لیست جدید مسائل شخصی را وارد نکرد.

صحبت من به این معنا نیست که نقد غیرمنصفانه داشته باشیم. مطمئناً نقد غیرمنصفانه نیز به سود فوتبال ما نخواهد بود اما انتقاد از تیم‌ملی در شرایط فعلی، باید منصفانه و البته حمایتی باشد. بازگشت چند بازیکن از جمله مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، ایمان مبعلی و مهرزاد معدنچی به تیم‌ملی، از نکات برجسته این فهرست است. علاوه بر این موضوع مهم، اواخر هفته قبل صحبتی را شنیدم که واقعاً موجب خوشحالی‌ام شد.

دعوت از روته مولر و پیوستن وی به کادرفنی موضوعی است که واقعاً به سود فوتبال ملی ما خواهد بود. البته این نکته که روته مولر در چه سمتی در تیم‌ملی فوتبال ما فعالیت می‌کند، نیز بسیار مهم است. باید از توانایی این مربی خوب و باتجربه آلمانی بهترین استفاده را ببریم. نبود یک دستیار اول و کمبود آن در تیم‌ملی ما به چشم می‌آمد که با حضور روته‌مولر مطمئناً این نقیصه نیز برطرف خواهد شد.

بعد از بررسی نیمکت، لازم است که باز هم در مورد فهرست 38 نفره صحبت کنم. معتقدم ضریب اطمینان آن واقعاً بالاتر از لیست‌های قبلی است، هرچند نگاه من به تفکر سرمربی تیم‌ملی مثبت است. به اعتقاد من، علی دایی در لیست جدید از بیشتر ظرفیت‌های موجود در فوتبال ایران و خارج از کشور بهره گرفته است.مطمئناً علی دایی با توجه به در اختیار داشتن اطلاعات کامل و جامع، لژیونرهایی نظیر هاشمیان، مهدوی‌کیا و معدنچی را به تیم‌ملی دعوت کرده است.

 در سیستم 1-3-2-4 کمبود یک مهاجم هدف در تیم‌ملی ما به چشم می‌خورد، البته محسن خلیلی در دیدار با سوریه عملکرد خوبی به عنوان مهاجم هدف داشت اما با توجه به آسیب‌دیدگی خلیلی، دعوت از هاشمیان بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

در سیستم مدنظر سرمربی تیم‌ملی، معدنچی به عنوان بال چپ عمل می‌کند و با توجه به قدرت دریبلینگ و سرعت بالا می‌تواند به درد تیم‌ملی ما بخورد.مهدی مهدوی‌کیا نیز در صورت آماده بودن می‌تواند  زوج خوبی را با حسین کعبی در جناح راست تشکیل دهد، به شرط آنکه مهدی مهدوی‌کیا در شرایط آرمانی قرار داشته باشد. جدا از 3 بازیکن شاخصی که از آنها نام بردم، دعوت از ایمان مبعلی نیز به سود تیم‌ملی ما تمام خواهد شد، هرچند معتقدم قضاوت اصلی در مورد فهرست تیم‌ملی را باید به بعد از اعلام لیست 25 نفره موکول کرد.

کد خبر 61390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز